Prăjitură cu caramel şi ciocolată

4 feb.

Zilele trecute ne-am tot îndulcit cu câte ceva. Reţeta aceasta am găsit-o pe un blog (al cărui nume nu vreau să-l dau)…şi o să înţelegeţi de ce. Încântată fiind de combinaţia caramel-ciocolată, am încercat reţeta de Crăciun, din dorinţa de a avea o prăjitură nouă. Şi mi-am dat seama că era aşa de încurcată reţeta respectivă ca şi cantităţi, dimensiuni ale tăvii..încât cu greu am reuşit să o „dreg”  ca în final să am totuşi parte de o prăjitură bună. Şi gustul a fost într-adevăr unul special. De aceea, pentru că am încercat-o acum din nou, revin cu o reţetă sigură care conţine modificările de care avea nevoie. Un singur regret am…că a trebuit să renunţ la un strat de caramel care venea între cremă şi glazură. Nici cum nu mi-a ieşit prima dată. De fapt, era să-mi compromit toată prăjitură din cauza lui. Aşa că…am renunţat la idee. Dar dacă voi vă descurcaţi şi aveţi chiar o reţetă bună pentru aşa ceva, aştept să o împărtăşiţi şi cu mine. Cât despre gust…vă las pe voi să testaţi.

Ingrediente

Pentru blat: 5 gălbenuşuri, 5 linguri de zahăr, 5 linguri de ulei, 100 ml lapte, 1 praf de copt, 140 g făină, 3 linguri de cacao, 1/2 sticluţă esenţă de rom

Pentru cremă: 1 plic cremă de caramel (Dr. Oetker)(nu2 plicuri, cum se vede în poza aceasta, care e din prima tură), 250 ml lapte, 3 linguri de zahăr pudră

Pentru sirop: 3 linguri zahăr, 1/2 pahar apă, 1 lingură esenţă de rom

Pentru decor: 100 g ciocolată de lapte, 2 linguri de lapte, feliuţe de migdale

Mod de preparare

Blat: Se bat gălbenuşurile spumă împreună cu zahărul până când devine de consistenţa unei creme.

Se adaugă treptat uleiul, praful de copt şi cacaua.

Se amestecă bine, apoi se adaugă laptele…

…şi făina treptat.

Se pune esenţa de rom şi se toarnă blatul ciocolatos într-o tavă de 23×33 cm tapetată cu hârtie de copt. Se coace în cuptorul preîncălzit la 180 grade până când scobitoarea iese curată.

Cremă: Se pune într-un bol praful de cremă, laptele şi zahărul şi se mixează până se întăreşte.

Glazură: Ciocolata se rupe bucăţele, se toarnă laptele şi se topeşte pe baie de aburi.

Sirop: Se caramelizează zahărul, după care se adaugă apa şi esenţa de rom. Se lasă să fiarbă până când tot zahărul s-a topit.

Montare: Se pune blatul cu faţa în jos şi se însiropează cu siropul rece.
Se întinde crema şi se nivelează bine. Dăm prăjitura la rece până se întăreşte crema (iniţial o să fie destul de moale).

Peste cremă se pune glazura de ciocolată, pe care o lăsăm să curgă de pe lingură, încetul cu încetul. După ce s-a topit pe baie de aburi, o lăsăm 2-3 minute să se mai domolească înainte de a o pune pe prăjitură, însă nu trebuie să se răcească totuşi.

Presărăm şi migdalele cât ciocolata este încă caldă şi punem din nou prăjitura la rece.

După ce glazura s-a întărit se taie prăjitura cu un cuţit înmuiat în apă caldă. Se pune din nou la rece până în momentul servirii.

10 răspunsuri to “Prăjitură cu caramel şi ciocolată”

  1. FreeSeoDesign 07/02/2011 la 12:08 #

    Wow cum arata, merita incrcat 😉
    Trebuie sa inchid ca imi ploua in gura. ha, ha, ha … 😀

    • Betty 07/02/2011 la 14:26 #

      Pai daca ploua…merita incercat. Mai ales daca esti fan cioco si caramel….si chiar daca nu esti 😛

  2. Elena 12/02/2011 la 20:36 #

    Hmmmmmmm,
    Am incercat-o ……Este excelenta……..La mine a iesit un mic tortulet, pentru ca nu am avut o tava de 23/33 , ci am facut intr- o tava patrata de 26/26 si am taiat blatul pe jumatate ( chiar daca nu era foarte inalt) si dupa ce l-am insiropat si am pus crema a iesit delicios.
    Multumim Betty !

    • Betty 13/02/2011 la 09:47 #

      Ma bucur Elena ca ti-a iesit prajitura si cred ca a fost chiar cochet 😉 asa ca un mic tortulet. Cu multa placere…ptr reteta. Sper sa probezi si altele si sa fii la fel de incantata.

      • Andra 09/04/2011 la 23:09 #

        Betty, albusurile nu se folosesc? Sau se inglobeaza in blat si albusurile spuma?
        Eu am incercat-o azi, inca nu e gata, dar blatul a iesit mai scund, iar crema aluneca pe blatul insiropat, din siropul caramel mi-a rams o gramada, blatul n-a absorbit prea mult sirop. Sper sa iasa totusi buna in final.

      • Betty 10/04/2011 la 16:30 #

        Andra draga, albusurile nu se folosesc…doar galbenusurile. Dar probabil trebuie sa specific asta mai clar in reteta, pentru ca deja esti a doua persoana care a incercat prajiturica si m-ati intrebat daca nu cumva se folosesc si albusurile. Ei bine, e un blat mai altfel…fara albusuri 🙂 Si daca ai folosit dimensiunile indicate la tava, e normal sa nu iti iasa blatul inalt. Deci, nu trebuie sa te ingrijorezi din cauza asta. Despre sirop, in principiu ar trebui sa il absoarba tot, dar fiind un blat mai ciocolatos si putin mai tare decat un pandispan obisnuit, trebuie sa il intorci cu fata in jos (asa cum e specificat) pentru ca altfel va fugi tot siropul jos…si trebuie sa il torni incet, cu rabdare, lingura cu lingura si sa astepti incet pana se absoarbe. Legat de crema, cand o bati nu e f tare la final, dar se va intari frumos la frigider daca ai respectat cantitatile. Sa ai grija apoi cand torni glazura de ciocolata…tot asa incet si cu rabdare. E o prajitura un pic mai pretentioasa..care iti da ceva emotii pe alocuri, dar daca esti fan cioco si caramel o sa fi f multumita la final de rezultat. Sunt tare curioasa cum iti va iesi…astept sa ma tii la curent. Spor sa ai in continuare!

  3. Andra 11/04/2011 la 15:57 #

    A iesit foarte buna, Betty, multumesc! Data viitoare voi face intr-o tava mai mica. Am avut emotii ca nu se va intari crema, dar in final a fost OK. Multumesc pentru reteta, Betty, cu siguranta o voi mai face cat de curand. Din albursurile ramase am facut un chec de albusuri.

    • Betty 12/04/2011 la 20:16 #

      Ma bucur Andra ca ti-a iesit buna in final si ti s-a intarit si crema. Si cel mai important este ca v-a si placut. Te mai astept in vizita si sper sa probezi cat mai multe retete si sa fi multumita de rezultat.

  4. alinutzika 09/07/2011 la 23:05 #

    Arata super si daca mai e si cu caramel…m-a cucerit!

    • Betty 11/07/2011 la 11:40 #

      Alinutzika, sa stii ca e foartee buna. Si eu sunt fan caramel si ciocolata si niciodata nu le-as refuza pe nici una din ele 🙂 Totdeauna mai am un compartiment rezervat pentru desert 😛

Lasă un comentariu