Tartă cu mure caramelate

9 Sep

Aceasta e tarta de care vă spuneam în postul trecut…Cu ea mi-a făcut Flory o poftă teribilă la provocarea din iulie. Şi pe cât arătau pozele ei de bine, pe atât de delicioasă a şi ieşit.

Ingrediente
Pentru aluat: 375 g făină, 125 g unt rece, 185 g zahăr, 125 ml smântână (eu am folosit iaurt), 3 gălbenuşuri, 1 pliculeţ de zahăr vanilat, un praf de sare

Pentru umplutură: crema pasticera

Pentru topping: 150 g zahăr, 500 g mure

Mod de preparare

Pentru aluat: Făina o amestecăm cu sarea, untul şi zahărul şi frământăm până se formează frimituri. Adăugăm apoi şi smântâna, gălbenuşurile…

…şi continuăm cu frământatul până aluatul se leagă.

Îl acoperim cu folie alimentară şi-l punem la frigider 1 oră. După ce timpul s-a scurs întindem aluatul, îl punem într-o tavă cu diametrul de 29 cm, îl înţepăm cu furculiţa, punem deasupra fasole boabe şi coacem 20-25 de minute la 180°.

Lăsăm blatul la răcit şi ne ocupăm de topping.
Pentru topping: Spălăm şi punem la scurs murele. Zahărul îl punem într-un vas cu pereţii groşi şi-l caramelizăm. Când a căpătat o culoare arămie adăugăm şi murele. Fierbem până ce siropul format scade la jumătate, stingem focul şi lăsăm să se răcească.

Când blatul s-a răcit, întindem deasupracrema pasticera caldă…

…şi apoi murele caramelate.

O lăsăm câteva ore şi-apoi o putem servi.

14 Răspunsuri to “Tartă cu mure caramelate”

  1. Dulcegarii culinare 09/09/2011 la 09:08 #

    Apetisanta !! pup

    • Betty 09/09/2011 la 17:31 #

      Apetisanta…Anto, asta am zis si eu cand am vazut-o la Flory, la provocare. Si am facut-o!

  2. FLORY 09/09/2011 la 13:11 #

    Betty sincer sa-ti spun mi-ai facut o pofta teribila!Nu mai am mure de mult si nici n-am congelat pentru ca am congelatorul mic.Sper totusi sa gasesc sa cumpar ca stiu cat e de buna,sa-mi potolesc pofta.Ma bucur tare ca v-a placut,arata foarte bine!Mii de pupici!<3

    • Betty 09/09/2011 la 17:34 #

      Flory, esti funny 😀 Eu ti-am facut acum pofta? Nu-i rau…Sper si eu totusi sa gasesti si sa iti potolesti pofta 😉 Da, ne-a placut ff mult. Am facut-o pt noi si ziua urmatoare urma sa mergem in vizita intr-un alt oras, asa ca am lasat-o doar cu crema, iar murele le-am pus intr-o caserola ca nu imi faca vreo surpriza prin masina 🙂 Si gazdelor noastre le-a placut mult. Cat despre poze, fiind la ei nu am reusit sa fac asa artistice :), dar tot am facut 2 🙂 Multumim inca o data pt reteta

  3. Diana Ursache 09/09/2011 la 15:07 #

    Imi plac tartele foarte mult si cred ca e delicioasa 🙂 O sa incerc si eu crema propusa!

    • Betty 09/09/2011 la 17:35 #

      Diana, sunt tare bune si crema si murele caramelate si tarta! Iti recomand cu drag sa o incerci

  4. adela zilahi 09/09/2011 la 21:04 #

    Hm arata foaret bine! Vreau si eu o feliuta! Pup!

    • Betty 10/09/2011 la 10:53 #

      Adela, ma bucur ca iti place.Te astept cu drag la o feliuta. Un week-end linistit

  5. Marin Licuta 09/09/2011 la 21:18 #

    Delicioasa si super aromata!!! Pupici!

    • Betty 10/09/2011 la 10:53 #

      Licuta…precum spui tu…buna, de sa te lingi pe degete 🙂

  6. aditza 10/09/2011 la 12:58 #

    Citez din reteta ta: „… îl înţepăm cu furculiţa, punem deasupra fasole boabe şi coacem…”
    Care-i faza cu fasole boabe in reteta asta, Betty?

  7. Betty 10/09/2011 la 13:40 #

    Aditza, trebuie sa pui peste blatul necopt si intepat cu furculita o folie de aluminiu sau hartie de copt, apoi pui peste boabe de fasole si dai asa la copt. Boabele au rostul sa nu lase aluatul sa se umfle la mijloc. Uita-te la reteta cu tarta crocanta cu cirese si afine sa vezi poze si procesul 🙂
    https://bettykitchen.wordpress.com/2011/06/25/tarta-crocanta-cu-cirese-si-afine/

  8. My Fancy Cake 11/09/2011 la 20:54 #

    Buna
    Ai un premiu pe site-ul meu!
    Pupici
    Raluca

    • Betty 12/09/2011 la 21:05 #

      Ralu, multumesc pentru premiu. Am trecut sa-l vad. E foarte dragut

Lasă un răspuns

