Prăjitură în dungi

30 Iun

Şi dacă tot am revenit, să vă îndulcesc cu ceva bun, nu?🙂 Deşi e un pic mai multă muncă, reţeta asta merită să o încercaţi. Mai multe detalii, găsiţi la Delicious Flavours.

Ingrediente foaie cu mac (tavă de 23/33cm) : 150 ml smântână, 1 ou, 1 linguriţă praf de copt, 5 linguri de făină 5 linguri de zahăr, 5 linguri mac măcinat

Ingrediente foaie cu nucă (tavă de 23/33cm): 150 ml smântână, 1 ou, 1 linguriţă praf  de copt, 5 linguri de făină, 5 linguri de zahăr, 5 linguri nucă măcinată
Ingrediente foaie cu cacao (tavă de 23/33cm): 150 ml smântână, 1 ou, 1 linguriţă praf  de copt, 5 linguri de făină, 5 linguri de zahăr, 2 linguri rase de cacao
Ingrediente cremă: 400 ml lapte, 4 linguri griş, 200 g zahăr pudră, 2 plicuri zahăr vanilat, 175 g unt sau margarină
Mod de preparare: Pentru toate cele 3 foi procedăm la fel şi anume: gălbenuşul îl mixăm cu zahărul, adăugăm smântâna, apoi treptat şi făina amestecată cu praful de copt şi macul măcinat/nuca măcinată/cacaua. Separat batem spumă albuşul cu un strop de sare şi încorporăm încet în cealaltă compoziţie. Turnăm într-o tavă (23/33cm) tapetată cu hârtie de copt şi dăm la cuptorul preîncălzit circa 25 minute. Cât timp foile se răcesc vom pregăti crema. Punem laptele la fiert şi când dă în clocot adăugăm grişul în ploaie, amestecând continuu să nu facă cocoloaşe. Când s-a îngroşat, după aproximativ 5-7 minute, luăm de pe foc, acoperim cu o folie alimentară şi lăsăm să se răceascăcomplet. Untul/margarina îl mixăm cu zahărul pudră şi zahărul vanilat. Adăugăm treptat grişul răcit şi continuăm să mixăm. Împărţim crema în 2 părţi egale, întindem pe primele două foi, începem cu foaia cu mac…
…apoi cea cu cacao
şi în final adăugăm foaia cu nucă.
Deasupra turnăm glazură. Eu am folosit din cea la plic, de la Dr. Oetker. Prăjitura se păstrează la rece şi se taie cu un cuţit bine ascuţit trecut mereu prin apă caldă.

17 Răspunsuri to “Prăjitură în dungi”

  1. Licuta Marin 01/07/2012 la 18:44 #

    Un deliciu prajiturica ta!!!Yummy!Pupici!

    • Betty 07/07/2012 la 16:49 #

      Licuta, sa sti ca asa e! A fost tare apreciata de cei care au gustat din ea. Pup

  2. Angi 09/07/2012 la 17:06 #

    Felicitari, ti-a iesit perfect!
    Ma bucur enorm de mult ca a fost apreciata aceasta prajitura🙂
    Te pup si te mai astept cu drag pe la mine😉

    • Betty 09/07/2012 la 18:10 #

      Angi, chiar a fost apreciata. Multumesc si eu ptr reteta😉 O sa mai vin in vizita

  3. neli 03/03/2013 la 10:43 #

    Cred ca este tare buna prajiturica asta si arata tare bine.Dar crema se imparte in 3.Inseamna ca se pune crema si peste foaia cu nuca apoi glazura? Multumesc de raspuns.Betti sa ai o primavara cu sanatate!!!

    • Betty 03/03/2013 la 15:48 #

      E o prajitura care necesita destul de multa munca, dar se merita. E o prajitura buna si mai deosebita decat altele si la gust..cu crema de gris. In ce priveste impartirea cremei a fost o greseala, pe care am modificat-o intre timp. Crema se imparte doar in 2 parti. Nu se pune crema si peste ultima foaie pentru ca altfel nu ar avea cum sa mai stea glazura intacta🙂 Multumesc ca mi-ai scris si am putut astfel observa. O primavara frumoasa iti doresc si eu, Neli!

      • anca 11/06/2014 la 20:22 #

        Te rog todeauna sa scri si marimea tavi in care faci la gramajele de fata ,de exemplu eu vreau s-o fac pe duminica dar prima data trebuie sa incerc ptr. ce tava este ca apoi s-o modific ptr. o tava mare in care vreau s-o fac si asa ca fac risipa de material si timp daca nu am marimea tavi ,multumesc.

      • Betty 11/06/2014 la 22:43 #

        Anca, nu faceai nici o risipa de material sau timp daca citeai mai atent reteta desfasurata. E drept ca nu apareau dimensiunile tavii chiar la inceput, la ingrediente, insa apareau mai jos, unde scria cum se procedeaza. Insa acum am trecut si in dreptul ingredientelor, ca sa fie usor si clar pentru toata lumea🙂 E o prajitura ca iti ia destul de mult timp ca sa o faci, dar sper sa o probezi. Eu zic ca se merita. O seara buna sa ai

      • anca 23/06/2014 la 19:06 #

        Sorry de comentariul facut inainte chiar ca nu observasem dimensiunea tavi ,thanks ca ai trecut chiar la inceputul retetei dimensiunea tavi caci asa poti de la inceput sa poti planifica totul ,este un lucru bun chiar si ptr. incepatori ,da am facut aceasta prajitura nu e complicata deloc si nici nu a luat timp mult (ce e drept fac prajituri de peste 30 de ani chiar si comenzi )dar am luat ingredientele de la ,,,prajitura cu dungi ( csikos teszta) unde este din 3 oua si a trebuit totusi sa folosesc 5 oua caci tavile mele au dimensiunea de 12 / 17 in.
        sunt foarte mari pe linga tavile de la voi . God bless & thank you .

  4. sory 24/11/2014 la 00:05 #

    Buna. Citind reteta si comentariile la aspectul de a-ti lua mullt timp aceasta reteta eu tin a spune ca, daca tot sunt in mare parte ingredientele la fel ale foilor, se poate face coca odata pentru toate, si apoi impartita in 3 parti cu aproximatie egale in care se adauga la fiecare ingredientul specific….cum se coc repede toate, logic ca nu este necesara asteptarea prea multa dupa fiecare foaie sa se coaca, deci nici riscul de a ti se lasa coca :))
    sau…..foile le faci intr-o zi si crema/asamblarea in urmatoarea zi….atunci parca nu te aglomerezi cu toate si ti se pare mai usor :))

    • Betty 18/12/2014 la 00:35 #

      Da, Sory. Cred ca ambele tale sugestii pot fi luate in calcul pentru a nu te aglomera prea tare😉 Mai ales acum de sarbatori.

  5. steaua 20/12/2014 la 16:52 #

    ce smantana ai folosit la foi?vreau sa fac si eu prajitura asta¿

    • Betty 21/12/2014 la 09:02 #

      Veronica, am folosit smantana normala, la galetuta, cutie sau varsata🙂 adica cea pe care o folosesti si la sarmale🙂 Nu smantana lichida pentru gatit sau ceva de genul. Craciun fericit sa ai, in care Iisus sa fie motivul sarbatorii tale!

  6. veronica 20/12/2014 la 16:56 #

    ce smantana se pune la foi?

  7. ana 16/09/2015 la 20:48 #

    Din ingredientele acestea ti-au iesit atat de multe prajituri?

    • Betty 22/09/2015 la 16:14 #

      La ce te referi cand zici „atat de multe prajituri”? Mi-a iesit o singura prajitura..pe care am taiat-o in mai multe bucatele…cele care se vad in poza

      • ana 24/09/2015 la 14:35 #

        Eu de obicei cand fac o prajitura intr-o tava cu dimensiunile 23/33 cm imi ies foarte putine bucati de prajitura si le tai chiar mai mici decat cele din poza. Cand te-am intrebat, doream sa pregatesc prajitura aceasta pentru niste musafiri si nu eram sigura daca vor fi suficiente „mini- prajiturele” (daca pot sa le spun asa).

Lasă un răspuns

