Kakemann

20 Dec

Ingrediente (pentru o porţie mare, de aproximativ 100 fursecuri): 125 g unt topit, 500 ml lapte, 500 g zahăr, 20 g amoniac, 10 g bicarbonat de sodiu, făină cât cuprinde, esenţă de vanilie

Mod de preparare: Se amestecă bine toate ingredientele până obţinem o cocă suficient de tare. Se întinde o foaie de aproximativ 1 cm grosime şi se decupează forme.

Se aşează figurinele într-o tavă acoperită cu hârtie de copt

…şi se coc până devin uşor aurii.

Şi de aici începe imaginaţia voastră în materie de ornare…cu ciocolată, cu glazură, cu bombonele, cu zahăr pudră…

Fursecurile se păstrează pentru mai mult timp în cutii metalice, închise ermetic.

 

12 Răspunsuri to “Kakemann”

  1. ELENA 20/12/2011 la 10:13 #

    DELICIOASE

  2. Roxana 20/12/2011 la 23:20 #

    Arata bine. De unde ai gasit formele alea? Eu in ikea am gasit doar niste prostii patrate si rotunde, fara nici un haz

    • Betty 21/12/2011 la 10:32 #

      Roxana, ma bucur ca iti plac. Eu am luat formele acum mult timp si am doua seturi, dar unul dintre ele l-am vazut in Kaufland. Acolo poti sa le gasesti. Sunt din plastic ale mele, dar taie bine, ca au marginile mai ascutite. Trebuie sa te uiti si la asta, pentru ca altfel o sa te chinui cu decupatul fursecurilor. Craciun fericit sa ai!

  3. Betty 21/12/2011 la 10:30 #

    Multumesc Elena

  4. Simona 21/12/2011 la 17:26 #

    Ce frumoase sunt… Imi doresc din siuflet sa-mi fac timp ptr a umple cateva cutii. Pup

  5. simona titirca 05/04/2012 la 20:30 #

    Betty draga ce este amoniacul si bicarbonatul de sodiu.
    Eu folosesc praf de copt ,dar din cate vad nu este suficient .
    Poate ai timp sa imi raspunzi ,in tara tin minte ca am vazut si una si alta dar aici numai praf de copt se pune la toate .
    Spun asta ca le-am incercat si eu dar din pacate nu au iesit asa ca ale tale ,bine tin sa precizez ca atunci de craciun nu stiam de reteta ta si mi-au iesit cam moi a trebuit sa le las putin sa se raceasca prima data.Sigur le fac de pasti nu conteaza ca ele normal sunt petru craciun ai mei dulce sa fie ,si am niste forme frumoase le-am primit aici ,abia astept sa las copiii sa faca si ei.Te pup

    • Betty 07/04/2012 la 10:45 #

      Nu stiu daca in Germania gasesti amoniac si bicarbonat de sodiu, dar sunt diferite de praful de copt. De exemplu sunt prajituri, a caror foi se fac cu amoniac…si ies cu totul diferit decat daca le-ai face cu praf de copt. Asa ca sper sa le incerci cand ajungi acasa, cu amoniac si bicarbonat

  6. Daniela 04/10/2012 la 11:09 #

    Vreau sa fac si eu, tare arata bine!! ajuta-ma numai putin te rog si spune-mi aproximativ ce cantitate de faina e necesara? Merci 🙂

    • Betty 04/10/2012 la 18:50 #

      Daniela, ma bucur ca vrei sa incerci aceasta reteta. Mi-a place sa te ajut cu cantitatea de faina, dar din pacate nu am masurat-o atunci cand am facut aceste fursecuri. Si pentru ca le-am facut deja de mult timp, adica anul trecut de Craciun, nu imi amintesc nici aproximativ cata faina am pus :(. Dar daca o sa incerci totusi reteta, eu zic ca nu o sa ai probleme, in sensul ca trebuie sa pui pana ajungi sa ai un aluat omogen, care nu ti se mai lipeste de maini si din care poti obtine o foaie pe care sa o intinzi cu usurinta. Nu e nimic complicat, si o sa iti dai seama dupa structura aluatului. Succes iti doresc

  7. Andreea 18/11/2012 la 15:23 #

    Betty,te rog sa-mi spui cu ce stingi amoniacul si bicarbonatul?

    • Betty 18/11/2012 la 21:52 #

      Eu sting si amoniacul, si bicarbonatul si praful de copt cu otet, Andreea.

Lasă un răspuns

