Budincă de dovlecei cu şunculiţă şi caş

21 Aug

Încă nu mi-am dat seama de ce anume îmi aminteşte mâncarica asta…m-am tot chinuit ieri să îmi dau seama…S-ar putea să fie ceva de la grădi, sau oricum din copilărie. Cert este că mie mi-a plăcut fff mult. Chiar şi Becky a păpat 🙂

Ingrediente: 1 dovlecel potrivit, 2 ouă, 70 g făină, 1 plic praf de copt,  20 g unt topit, 150 caş, 150 g şunculiţă ţărănească, sare, piper, usturoi granulat, busuioc

Mod de preparare: Dovlecelul se curăţă de coajă, se spală şi se rade pe ochiurile mari ale răzătoarei.

Se condimentează cu sare şi piper. Şunculiţa se taie cubuleţe, iar caşul se rade. Se pun peste dovlecei. Într-un bol amestecăm ouăle, făina, praful de copt, untul şi condimentăm cu sare, piper, usturoi şi busuioc.

Turnăm acest sos peste dovlecei, amestecăm totul bine, turnăm compoziţia într-un vas de Jena şi dăm la cuptor.

Aveţi grijă să nu umpleţi vasul până sus, pentru că în cuptor, budinca va mai creşte puţin. E gata când se rumeneşte deasupra.

În primă fază, sub crusta crocantă se va ascunde o lavă curgătoare de dovlecei scăldaţi în sos de brânză, dar dacă o serviţi mai târziu sau chiar a doua zi, budinca va prinde tot mai mult consistenţă. Noi am servit-o cu salată de roşii şi castraveţi de grădină, cu verdeţuri uscate şi ulei de măsline.

Lasă un răspuns

