Prăjitură cu brânză şi prune

20 Sep

În perioada asta, după cum vedeţi, gătesc atât pentru Provocarea lunii septembrie, cât probez şi reţete de la Provocare din lunile care au trecut. După Tarta cu mure caramelate a lui Flory, a venit rândul acestei Prăjituri cu brânză şi prune a Andreei Dianu, pe care am făcut-o de 2 ori într-o săptămână 🙂

Ingrediente

Pentru blat (pentru o tavă de 25 x 35 cm): 2 ouă, 120 g zahăr, 75 g unt moale, 60 ml lapte, 400 g făină, 1 plic garant pentru aluaturi dospite (Dr.Oetker sau un amestec de 10 g praf de copt şi 5 g drojdie uscată), zahăr vanilat
Pentru crema de brânză: 250 g cremă de brânză, 2 ouă, 30 g amidon, 50 ml lapte, 150 g zahăr, vanilie, 16 prune, scorţişoară, 2 linguri de zahăr
Mod de preparare:
Prunele se taie pe jumătate şi se scot sâmburii. Se presară cu zahăr şi scorţişoară.

Pentru blat: Ouăle se mixează cu zahărul până ce acesta se topeşte, apoi se adaugă untul şi laptele şi se mixează. Făina se amestecă cu garantul pentru aluat şi se încorporează în compoziţia lichidă (este bine să schimbaţi paletele mixerului şi să le puneţi pe cele pentru aluat). Trebuie să obţinem un aluat puţin lipicios, dar care se poate modela. Se lasă deoparte.
Pentru crema de brânză: Brânzica se mixează cu zahărul până se topeşte, apoi se încorporează ouăle, pe rând. Se adaugă laptele şi vanilia şi se omogenizează. La sfârşit se încorporează amidonul. Tava se unge cu unt şi se tapetează cu hârtie de copt. Aluatul se întinde pe masa înfarinată şi se aşează în tavă. Se ridică marginile de 2-3 cm.
Se toarnă crema de brânză şi se nivelează.
Peste cremă se aşează, în rând jumătăţile de prune.
Tava se introduce în cuptorul preîncălzit pentru 45-50 minute (primele 10 minute la o temperatură mai ridicată, apoi la temperatură mică pentru a se întări crema de brânză).
După coacere se lasă să se răcească, se decupează marginile şi se porţionează.
Se serveşte simplă sau pudrată cu zahăr.
18 răspunsuri to “Prăjitură cu brânză şi prune”

  1. Amoush 20/09/2011 la 13:34 #

    arata excelent :*

  2. cat's kitchen 20/09/2011 la 15:08 #

    tare bine arata prajiturica ta , iar daca ai facut-o de mai multe ori deja , te cred sincer ca e tare buna!!!!

    • Betty 20/09/2011 la 17:11 #

      Cat’s kitchen, sa stii ca e tare tare buna. E si de sezon, dar si cremoasa oarecum de la branza si suculenta de la prune. Ti-o recomand sa o incerci 😉

  3. adela zilahi 20/09/2011 la 16:42 #

    Arata foarte bine ! O reteta de incercat! Am sa-ti trimit zilele astea, retetele! Pupicei!

    • Betty 20/09/2011 la 17:12 #

      Adela, asa e! De incercat! Astept sa imi trimiti retetele repejor ca acus e finalul lunii 🙂

  4. FLORY 20/09/2011 la 17:31 #

    Ce frumos arata,cred ca e tare buna!In curand ceva bun cu pere,n-am uitat!Pupici!

    • Betty 20/09/2011 la 18:08 #

      Flory…buna tare si aratoasa pe deasupra 🙂 Ma gandeam eu ca n-ai uitat…:) Astept nerabdatoare….ca dupa cum se vede se anunta o masa tare tare imbietoare 😉

  5. diamar - bucataria galbena 20/09/2011 la 18:40 #

    Imi plac prunele,deci este buna.

    • Brindusa@ Cooking with my soul 20/09/2011 la 19:51 #

      Foarte harnica ai fost luna asta, Betty. Numai bunatati ai facut. Super arata prajitura ta.

      • Betty 21/09/2011 la 11:17 #

        Brandusa, ce sa fac? Trebuie sa fiu harncia 🙂 Ma bucur ca iti plac bunatatile mele. Pup

    • Betty 21/09/2011 la 11:15 #

      Diamar, sa stii ca este tare buna! Ti-o recomand cu incredere sa o faci cu prune romanesti si f bine coapte

  6. Marin Licuta 20/09/2011 la 21:47 #

    Ce deliciu!!! Imi place! Pup!

    • Betty 21/09/2011 la 11:17 #

      Licuta, un deliciu cu siguranta daca am repetat experienta de 2 ori intr-o saptamana 🙂

  7. Antonina 21/09/2011 la 00:59 #

    Delicioasa!!

    • Betty 21/09/2011 la 11:18 #

      Anto, bine ai revenit printre noi ! Greu cu gradi la Edy? Mersi pt aprecieri

  8. adela sibiu 09/03/2012 la 14:27 #

    am incercat si eu reteta ta si acum o coc sint curioasa sa vad cit este de buna o sa revin pupici …..

    • Betty 09/03/2012 la 15:19 #

      O, Adela, mi-ai facut si mie pofta acum ca mi-am amintit de prajiturica asta. Eu am facut-o de 2 ori in aceeasi saptamana cand am descoperit reteta 😀 S-ar putea totusi sa apara o diferenta intre a ta si a mea, avand in vedere ca tu o faci acum cu prune din compot banuiesc. Eu nu am incercat-o in varianta asta, doar cu prune proaspete, coapte foarte bine. Dar chiar sunt curioasa cum o sa iti iasa. M-as bucura sa revii cu impresii

Lasă un răspuns

