Ciocolată de casă

14 Sep

…Gustul ciocolatei din copilărie…

Ingrediente: 100 g unt sau margarină, 400 g zahăr, 1 plic zahăr vanilat, 2 linguri de cacao, 100 ml apă, 500 g lapte praf de calitate (sau mai mult, în funcţie de cât de groasă vrei să fie).

Mod de preparare: Se amestecă toate ingredientele în afară de laptele praf şi se pun pe foc.

Se lasă până se topesc toate şi încep să fiarbă.

Se stinge focul şi se adaugă laptele praf, puţin câte puţin, amestecând cu un tel pentru a nu se forma cocoloaşe.

La final, ciocolata trebuie să aibă o consistenţă vârtoasă.

Se unge o bucată de celofan (din acela mai grosuţ, care se foloseşte la legarea borcanelor) cu margarină, se răstoarnă ciocolată pe jumătate din el, se acoperă cu cealaltă parte, se nivelează şi se dă la frigider pentru câteva ore, pentru a se mai întări. Eu nu am avut celofan la îndemână şi am folosit folie de aluminiu, însă a fost cam greu apoi cu dezlipitul, aşa că nu vă recomand. Cu celofanul nu o să aveţi probleme 😉

10 Răspunsuri to “Ciocolată de casă”

  1. Karin 14/09/2010 la 15:47 #

    Ce bine arata… ioi cata mancam cand eram mai mica…si ce buna era :):) ar trebui sa mai incerc si acum ca parca imi este pofta 🙂

    • Betty 14/09/2010 la 18:43 #

      Da, si mie imi facea mama destul de des. Si acum chiar mi-era dor.Si pentru ca tot am primit de la Lavinia lapte praf, nu am mai stat pe ganduri 😉 Am mai mancat gata cumparata, dar are gustul total diferit de cea facuta acasa. Sau m-am invatat cu Primola sau altele si parca mi se parea shod gustul celei de casa acum cand am facut-o…Mai am eu vreo 3 bucatele ptr tine 😉

  2. Geta 15/09/2010 la 15:18 #

    Bettyyy, intru-n boala cu retele tale !!!

    Arata totul atat de bine si gustos !
    Am incercat pana acum rulada cu sunca si cascaval si tortul cu branza si visine si sunt extraordinare ! Recomand tuturor prietenelor mele !

    Iti doresc numai bine pentru perioada care urmeaza !

    • Betty 07/08/2012 la 18:46 #

      Geta, multumesc frumos pentru complimentele tale. Ma bucur tare mult ca iti plac retetele si ca iti sunt de folos.

  3. ionela 02/04/2011 la 17:57 #

    Am facut si eu dupa o reteta asemanatoare…gustul batoanelor din copilarie in mod cert!

    • Betty 07/08/2012 la 18:46 #

      Da, Ionela, amintiri din copilarie 🙂

  4. ilie daniel 08/07/2012 la 19:07 #

    eu nu o fac asa. Eu pun 400 de grame de zahar si 150 de ml de apa le las sa fiarba si dupaia dupa ce sa topit tot zaharul pun margarina (sau untul) iar intre timp amestec 200 de grame de lapte praf cu 2 lg cacao iar apoi toata compozitia de la fiert o torn peste laptele praf si pun o sticluta de esenta de rom apoi adaug lapte praf cat cuprinde

    • Betty 09/07/2012 la 18:09 #

      Daniel, cred ca sunt multe variante de a face ciocolata de casa, asa cum sunt si la prajituri 🙂 Oricum, multumim ca ne-ai impartasit varianta ta

  5. Retzetar de... fericire 27/07/2013 la 01:42 #

    Draga Betty, iti multumesc pentru reteta, o voi incerca maine. As vrea sa stiu daca ai incercat sa pui mai putin zahar sau daca tu crezi ca ar mai iesi la fel de buna. Incerc sa evit zaharul, daca am posibilitatea sau macar sa-i reduc consumul. Iti multumesc.

    • Betty 27/07/2013 la 12:26 #

      Nu am incercat sa pun mai putin zahar…deci nu stiu cum ar putea iesi. Intr-adevar nu-i sanatos zaharul si ar cam trebui sa-l evitam, dar pentru reteta asta cred ca trebuie sa inchizi ochii si sa faci o exceptie 😉 Cam asta ar putea sa fie sfatul meu. Spor sa ai!

Lasă un răspuns

