Tort cu mac şi ciocolată

26 Apr

Luna aceasta am fost provocate pentru „Dulcea Românie” să gătim şi cu mac şi pentru că finalul lunii se apropie cu paşi repezi, m-am grăbit să pregătesc şi eu ceva dulce cu mac. Şi eu una, am fost mulţumită de rezultat.

Ingrediente

Pentru tort (formă de 28 de cm): 100 g ciocolată amăruie, 200 g unt, 150 g zahăr, 6 ouă, 200 g făină, 1 plic praf de copt, 125 g mac, un praf de sare

Pentru glazură: 100 g ciocolată amăruie, 40 g zahăr pudră, 40 g unt, 4 linguri frişcă lichidă

Mod de preparare

Pentru tort: Ciocolata se taie mărunt cu cuţitul.

Untul, la temperatura camerei, se freacă spumă împreună cu 75 g zahăr, apoi se încorporează gălbenuşurile. Într-un bol amestecăm ciocolata împreună cu macul, făina şi praful de copt. Amestecul de mac îl punem peste spuma de unt şi amestecăm bine. Separat batem spumă albuşurile cu un praf de sare, apoi încorporăm pe rând restul de 75 g de zahăr. Cu o spatulă, cu grijă şi răbdare, amestecăm spuma de albuşuri cu restul compoziţiei de mai sus (cea cu mac), apoi turnăm totul într-o formă de tort acoperită cu hârtie de copt.

Dăm tortul la copt la 180 de grade, până trece testul scobitorii.

Pentru glazură: Ciocolata ruptă bucăţele se pune într-o crăticioară împreună cu zahărul pudră, frişca lichidă şi untul. Se topesc pe aburi. Glazura obţinută se întinde peste tortul răcit complet.


10 răspunsuri to “Tort cu mac şi ciocolată”

  1. Craita 26/04/2012 la 22:34 #

    arata extraordinar de bn!

    • Betty 27/04/2012 la 11:30 #

      Craita, sa stii ca si mie mi-a placut cum a iesit ca aspect…dar si gustul e foarte bun, daca te impaci bine cu macul 🙂

  2. alinutzika 27/04/2012 la 14:54 #

    arata ff bine!

    • Betty 04/05/2012 la 15:38 #

      Alinutzika, ma bucur ca iti place cum arata!

  3. hapleablog 29/04/2012 la 10:03 #

    Delicios trebuie sa fie!O duminica minunata!

    • Betty 04/05/2012 la 15:37 #

      Delicios…. a fost 🙂 ca deja au trecut cateva zile de cand s-a terminat 🙂 Un week-end frumos si tie!

  4. Tania 11/05/2012 la 16:25 #

    daca voi l-ati terminat…astazi il incepem noi :)))

  5. Timea 12/05/2012 la 15:24 #

    tare bine arata tortul! iar la gust sigur e bun ca am facut si eu prajitura cu mac si cioco si e delicioasa! pup

    • Betty 22/05/2012 la 16:05 #

      Multumesc, Timea! Da, mie una chiar mi-a placut combinatia de mac si cioco. Si cu glazura de deasupra…mhhh!!O zi buna sa ai

Lasă un răspuns

