Paste cu şuncă şi caşcaval

28 Mar

O reţetă uşoară pentru prânz sau cină, după preferinţă, care înlocuieşte cu succes ideea de „Paste cu şuncă la cuptor” de la Maggi, scutindu-vă de nişte E-uri pe care nu mai sunteţi nevoite să le înghiţiţi. Şi pentru că e vorba de paste, e vorba de Provocarea lunii martie, nu?

Ingrediente: 400 g paste, 4 ouă, 100 g smântână, 500 ml lapte, 2 linguri de făină, 200 g caşcaval, 300 g şuncă, sare, piper

Mod de preparare: Pastele se fierb în apă cu sare şi puţin ulei. Când sunt fierte se limpezesc cu apă rece. Într-o tavă sau vas de Jena se pun jumătate din paste, apoi jumătate din şunca tăiată cubuleţe…

… şi jumătate din caşcavalul ras sau tăiat cubuleţe.

Se continuă cu restul de paste, şuncă şi caşcaval. Facem un sos alb astfel: rumenim cele 2 linguri de făină în 2 linguri de ulei, apoi stingem cu laptele, amestecând cu un tel pentru a nu se forma cocoloaşe. După ce sosul se răceşte, îl amestecăm cu ouăle, smântâna, sare şi piper. Deasupra compoziţiei de paste turnăm acest sos. Dăm tava la cuptor, până pastele se rumenesc.

Servim pastele calde, imediat ce le-am scos din cuptor. E bine să nu rămână de pe o zi pe alta.

15 răspunsuri to “Paste cu şuncă şi caşcaval”

  1. andrea voina 28/03/2012 la 13:07 #

    sosul alb e un fel de besciamel…dar poate ar trebui inlocuit uleiul cu unt shi e mai gustos….(asha se face besciamel-ul)…oricum retzeta e fantastica…cred ca o incerc in seara asta;)

    • Betty 28/03/2012 la 13:17 #

      Da, Andreea, sosul alb e de fapt sosul Bechamel. Si se poate sigur inlocui uleiul cu unt. Spor la gatit sa ai atunci, daca esti pusa pe fapte din-astea 😛

  2. ILEANA 28/03/2012 la 20:40 #

    MINUNATE,IMI PLACE!MERSI.

    • andreea 06/04/2012 la 22:43 #

      imi place multtt am facut

      • Betty 07/04/2012 la 10:35 #

        Super, Andreea!

    • Betty 27/04/2012 la 11:46 #

      Ileana, ma bucur ca sunt pe gustul tau. O zi buna sa ai

  3. simona titirca 05/04/2012 la 14:29 #

    ma repet Betty draga dar cu pastele astea deja am cosmaruri,nu o pot face aici batranii mei de care am grija nu mananca cascaval sau alte branzeturi calde ,adica la cuptor ,dar inca 9 zile si o sa fac minunatia asta acasa la mine ,pentru scumpul meu sot si stelutele mele dragi si atunci iti spun ca am scapat de cosmaruri .Pana atunci ma satur din fotografiile tale. Si la placinta cu dovlecei am pus doar putin cascaval sa nu simta ca m-am gandit ca fara nu are nici un farmec.

    • Betty 27/04/2012 la 11:48 #

      Simona, ce figura esti, cu cosmarurile! 😀 Acum ca tot ai ajuns acasa intre timp, sper sa iti fi pierit visele urate. Nu de alta…dar ma gandesc ca le-ai incercat 🙂

  4. andreea 06/04/2012 la 22:43 #

    am facut

  5. ramo 23/11/2012 la 12:25 #

    foarte bune si usor de facut. multumim pentru ideie

  6. ramo 23/11/2012 la 12:26 #

    foarte bune si usor de facut. multumim pentru idee

    • Betty 23/11/2012 la 17:17 #

      Cu placere, Ramo! Week-end placut sa ai!

  7. ramo 23/11/2012 la 18:28 #

    multumesc la fel si spor la gatit

  8. Laura 22/10/2013 la 00:24 #

    Nu înțeleg faza cu jumătățile, de ce trebuie sa separăm pastele? Daca ești amabilă să-mi răspunzi. Mulțumesc

    • Betty 22/10/2013 la 22:06 #

      Dupa ce fierbi pastele, pui jumatate din ele in tava, apoi sunca si cascaval. Urmeaza cealalta jumatate din cantitatea de paste, iar sunca si iar cascaval. Ideea cu jumatatile este doar pentru a avea pastele in straturi, adica le alternezi pentru a nu iti ramane sunca intr-o parte si pastele in alta…Sper ca e mai clar acum pentru tine, Laura si ai inteles cum sta treaba cu jumatatile 🙂

Lasă un răspuns

