Covrigi de brutărie

28 Noi

covrigi de brutarie 7covrigi de brutarie 5covrigi de brutarie 9

Departe de casă, într-o zi mi-a fugit gândul la covrigii mari din România, cu exterior crocant, dar moi în interior. Și mai ales pentru că sunt îndrăgiți de copiii noștri, am căutat o rețetă și m-am apucat să-i fac în casă. Eu i-am copt în cuptor, dar dacă aveți o vatră la îndemână, mai bine😉

În ultima vreme, am postat foarte rar, pentru că deși gătesc pentru familia mea, timpul meu e mai limitat cu 3 pitici prin jur, dar încerc să revin cu idei noi de gătit pentru voi. Mă bucur de fiecare dată când cineva găsește inspirație în una din rețetele prezentate aici! De aceea, voi continua🙂

Ingrediente (pentru 12 covrigi potriviți):

-pentru covrigi: 3 căni* de făină, 7 g drojdie uscată, o cană de apă caldă spre fierbinte, 2 linguri de unt topit, 2 lingurițe de sare, o lingură de zahăr

-pentru fiert: 2 linguri bicarbonat de sodiu, 4 căni de apă

-pentru presărat: mac, susan, chimen sau sare grunjoasă

*cana este de 200 ml, iar măsura se respectă peste tot

Mod de preparare:

1.Drojdia se dizolvă într-un castron, în apă caldă și se lasă 10 minute. Se adaugă apoi zahărul, untul topit, sarea și 2 căni de făină.

2.Se frământă, iar la nevoie se mai adaugă din restul de făină până când se obține un aluat moale, manevrabil si nelipicios.

3.Se acoperă vasul cu un prosop de bucătărie și se lasă la loc călduros pentru a se dospi.

covrigi de brutarie 14.Dai drumul la cuptor, la temperatura de 245 de grade.

5.Se presară făină pe blatul de lucru. Pumnuiești la propriu aluatul, apoi îl pui pe suprafața de lucru și îl împarți în 8 sau 12 părți egale, în funcție de cât de mari îi dorești. Fiecare bucată se rulează într-un sul…

covrigi de brutarie 3…apoi capetele se încrucișează și se lipesc la mijloc, formând astfel covrigul.

covrigi de brutarie 26.Într-o oală încăpătoare (nu din aluminiu), se pun la fiert 4 căni de apă. Când apa fierbe, se pun cele 2 linguri de bicarbonat și se cufundă doi câte doi covrigii, lăsându-i câte 1 minut în apă.

covrigi de brutarie 47.Se scot din apă cu o spumieră, și se așează unul lângă altul într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Se presară sare grunjoasă, mac, chimen sau susan.

8.Se dă tava în cuptorul preîncălzit la 245 de grade, pe rândul din mijloc pentru 15 minute sau până când se rumenesc.

Sursa

covrigi de brutarie 8covrigi de brutarie 6

Lasă un răspuns

