Chifle pufoase şi periculoase

7 Iul

 

 

Chifle atât de pufoase, dar atât de periculoase pentru că mănânci din ele până le uiţi numărul…goale, umplute, unse cu ceva…de tot felul 🙂 By Laura Adamache

Ingrediente (10 bucăţi mi-au ieşit mie): 500 g făină, 50 g zahăr, 10 g miere, 300 ml lapte (eu am înlocuit cu apă), 1 plic drojdie uscată , 40 g unt, 10 g sare

Mod de preparare: Frecăm drojdia cu mierea şi zahărul şi o amestecăm cu 150 ml apă călduţă sau lapte din cele 300 ml. Adăugăm treptat făina amestecată cu sarea şi frământăm.Adăugăm apoi untul, la temperatura camerei şi apa/laptele rămas şi frământăm până la omogenizare. Acoperim cu folie sau un prosop de bucătărie şi lăsăm 30-45 minute la crescut.

Aluatul îl împărţim în 10 bile de dimensiuni egale. Le punem în tava tapetată doar cu hârtie de copt şi le lăsăm până la dublarea volumului.

După ce au crescut frumos în tavă, cu o foarfecă, le crestăm în partea de sus, pe vertical şi pe orizontal.

Încălzim cuptorul la 200 grade şi le dăm la copt….

…pentru aproximativ 20 minute, până se auresc.

După ce le scoatem din cuptor, le ungem imediat cu puţin ulei, pentru a se înmuia crusta. Sau puteţi să le ungeţi cu o linguriţă de amidon de porumb dizolvat în 300 ml apă rece, lichid pe care îl dăm într-un clocot şi cât timp e încă cald, ungem chiflele fierbinţi cu el.

Şi secţiune pufoasă

10 răspunsuri to “Chifle pufoase şi periculoase”

  1. Dulcegarii culinare 07/07/2011 la 15:18 #

    Cat de bine arata Betty !! arunca si la mine una.. ca eu ma indop cu apa de 2 zile ;)) te pup

    • Betty 11/07/2011 la 11:47 #

      Si as fi aruncat si la tine cu o chifla…dar nici atunci cand mi-ai scris, nu cred ca mai aveam vreuna, ca ti-am spus eu ca sunt periculoase! Mananci pana nu mai stii cate 😦

  2. Dulcegarii culinare 07/07/2011 la 15:20 #

    Cat de bine arata Betty !! arunca si la mine una.. ca eu ma indop cu apa si alte prostii junk food de 2 zile ;)) te pup

    • Betty 11/07/2011 la 11:45 #

      Anto, numai dupa-aia cand am mai tras cu ochiul pe blogul tau, mi-am dat seama de ce mananci tu doar junk food si bei apa in perioada asta. Chiar ma miram…tu asa buna bucatareasa…ce s-a intamplat? Apoi cand am vazut ca esti bolnava…am inteles. Oricum, vad ca ti-ai cam revenit de te-ai apucat si de scovergi 😉 Bune bune. Si eu mancam in copilarie la bunica mea.

  3. adela zilahi 07/07/2011 la 23:24 #

    Periculoase ?! putin spus, arata foarte periculoase! 😉 Puup!

    • Betty 11/07/2011 la 11:43 #

      Periculoase, cu sau fara foarte, tot periculoase raman 😀 Da nu eu sunt de vina, ci Laura A. ca ea m-a provocat si pe mine sa pregatesc asa „periculosenii” :))

  4. alinutzika 09/07/2011 la 22:45 #

    mmmm….si eu care sunt la cura de slabire, ce ma fac?!..:)))

    • Betty 11/07/2011 la 11:41 #

      Pai..iti spun eu ce te faci…dupa ce termini cura de slabire, te apuci doar de sport si in rest papi ce iti place. Si uite asa le impaci pe amandoua 🙂 Oricum, spor pana atunci la cura 😉

  5. Claudia Florea 15/07/2011 la 08:55 #

    Foarte foarte bune!!! intr-o saptamana deja am facut de 2 ori …..sunt delicioase mai ales dimineata cu unt si miere 😛 felicitari Betty si multumim pentru reteta 🙂

    • Betty 15/07/2011 la 09:56 #

      Ce fain, Clau! Ma bucur mult ca v-au placut. Banuiesc ca si bebe a fost incantat de te-a „pus” sa faci de 2 ori intr-o saptamana 😛

Lasă un răspuns

