Prăjitură „Chinezoaica”

10 Feb

prajitura chinezoaica 2O prajitura pe care o mancam des in copilarie, dar sub alta forma. Cea pe care o stiam eu avea sus doar glazura de galbenusuri, care desi ii dadea un aspect deosebit, ne crea tot timpul probleme la taiat…pentru ca se crapa😦 Si atunci toata frumusetea prajiturii era compromisa. Dar in varianta aceasta cu glazura de ciocolata deasupra, se imbunatateste si gustul, dar se salveaza si imaginea prajiturii.

E o prajitura cu un gust tare bun, mai ales daca o serviti rece. Noua asa ne-a placut. Poate imaginile nu vorbesc asa de bine despre lucrul acesta, pentru ca le-am facut cu IPhone-ul, avand in vedere ca am facut prajitura cand eram in vizita la mama soacra. De asemenea, pentru ca initial nu am stiut exact dimensiunile tavii, eu am facut-o intr-o tava mai mare si mi-a iesit cam subtirica, dar mai jos v-am scris dimensiunile exacte pentru tava. E o prajitura care se face repede, asa cum multora din voi va place…asa ca nu va ramane decat sa o incercati si sa va bucurati de ea.

Ingrediente

Pentru blat (tava 23 x 32 cm):  200 g unt/margarina, 200 g zahar, 100 g faina, 1 lingura cacao, 1 lingurita praf de copt, 200 g nuca macinata, 6 albusuri

Pentru crema: 6 galbenusuri, 200 g zahar pudra, 1 zahar vanilat

Pentru glazura: 50 ml frisca, 150 gr ciocolata

Mod de preparare

Pentru blat: Mixam untul moale cu zahar, pana devine ca o spuma cremoasa. Adaugam si faina amestecata in prealabil cu cacaua si praful de copt. De asemenea adaugam si nuca macinata. Albusurile le batem spuma tare cu un strop de sare si incorporam treptat in compozitia cu unt. Turnam amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit.

IMG_1042 (FILEminimizer)Pentru crema: Galbenusurile le mixam cu zaharul pudra si zaharul vanilat pana devine ca o spuma si se deschide la culoare. Cand blatul este aproape gata, turnam crema si o nivelam uniform.

crema prajitura chinezoaicaDam din nou la cuptor la foc mediu, timp de 10-15 minute, pana se intareste crema (ca o bezea). Dupa acest timp stingem focul si mai lasam prajitura 10 minute in cuptor cu usa intredeschisa. Apoi scoatem si lasam sa se raceasca complet.
Pentru glazura: Topim ciocolata pe baie de aburi, incalzim frisca si cand ciocolata este topita turnam frisca si amestecam pana se omogenizeaza. Aceasta e varianta originala a retetei. Eu insa am incalzit frisca pe foc, fara a o lasa sa fiarba, apoi o pus in ea ciocolata rupta bucatele si am amestecat repede pana s-a topit. Intindem peste crema racita, dam la rece pana se intareste si glazura si gata prajitura.

Cand o portionam este bine sa folosim un cutit foarte bine ascutit si putin umezit in apa calduta. O servim rece.

prajitura chinezoaica 1prajitura chinezoaica 3

Sursa: www.culinar.ro

Lasă un răspuns

