Papanaşi

11 Oct

Reţeta e de la mama soacră şi e cu dedicaţie specială pentru prietena mea, Mihaela P., care cu ceva vreme în urmă mă întreba dacă nu cumva am vreo reţetă bună de papanaşi prăjiţi că ei tare îi plac. Cu întârziere Mihaela, dar a venit reţeta 🙂

Ingrediente (pentru 6-7 bucăţi): 2 ouă, 250 brânză de vaci uscată, coajă de lămâie, 1 linguriţă bicarbonat stins în zeamă de lămâie, un praf de sare, 2 pliculeţe zahăr vanilat, 2 linguri de zahăr, aproximativ 300 g făină (în funcţie de cât de uscată e brânza), ulei pentru prăjit, 200 g afine, 3-4 linguri de zahăr, smântână

Mod de preparare: Se amestecă ouăle cu brânza de vaci, coaja de lămâie şi bicarbonatul stins. Se adaugă sarea, zahărul vanilat şi cele 2 linguri de zahăr. La final adăugăm făina, până obţinem un aluat elastic, pe care îl putem modela uşor, fără să se lipească. Rupem câte o bucată de aluat şi modelăm cu mâna un bastonaş mai lung şi mai gros, pe care îl îndoim sub formă de cerc cu gaură la mijloc. Lipim bine colţurile, pentru că ele au tendinţa să se desfacă la copt. Modelăm şi câte o biluţă de mărimea unei nuci pentru fiecare cerculeţ. Le prăjim separat, nu una peste alta în baie de ulei încins. După prăjire punem biluţa deasupra cerculeţului. Servim cu smântână şi sos de afine (dacă nu aveţi gem de fructe de pădure).

Pentru sos, spălăm bine afinele, le presărăm cu 3-4 linguri de zahăr şi le lăsăm să fiarbă la foc.

18 răspunsuri to “Papanaşi”

  1. Simona 11/10/2011 la 20:19 #

    Primul venit primul servit, nu?! Sunt innebunita dupa papanasi… dar din pacate mie nu`mi prea ies cum as vrea.. Arata deliciosi ai tai. Te pup

    • Th3Lov3OfG0d 14/10/2011 la 17:15 #

      Simona, cam asa 🙂 Te servesc eu cu placere. La mine e prima data cand incerc sa fac si uite ce frumosi mi-au iesit. Asa ca zic din nou…reteta conteaza mult 😉 Poate o incerci pe asta

  2. Marin Licuta 11/10/2011 la 20:27 #

    Yummy, imi plac papanasii!!!Pupici!

    • Betty 14/10/2011 la 17:18 #

      Si daca iti plac in general papanasii, am si reusit sa iti fac cu astia pofta, Licuta ? :))

  3. Dulcegarii culinare 11/10/2011 la 20:48 #

    Si mama ce buni sunt!!

  4. cat's kitchen 11/10/2011 la 21:14 #

    de multa vreme nu am mai facut , dar tre sa-i programez cat mai repede !!! 🙂

    • Betty 14/10/2011 la 17:19 #

      Stiu ca tu esti harnica oricum Adina, dar mai poti sa strecori pe undeva si o portie de papanasi 😀

  5. CARMEN 12/10/2011 la 10:59 #

    eu nu am avut niciodata curaj sa fac papanasi,cred ca cum dupa ce am vazut cat de frumos arata papanasii tai,am sa incerc si eu.sper sa iasa asa buni cum imi imaginez eu ca sunt acestia.!

    • Betty 14/10/2011 la 17:20 #

      Carmen, cu toata indrazneala inainte! 🙂 Nu ai de ce sa te temi ca nu are ce sa nu-ti iasa. Eu zic ca reteta asta e una sigura care te va rasfata cu niste papanasi tare buni

  6. diana15ursache 12/10/2011 la 19:02 #

    la papanasi ma gandeam zilele trecute…acum salivez la propriu….arata delicios!!!

    • Betty 14/10/2011 la 17:21 #

      Diana, multumesc pentru vizita si pentru aprecieri. Ma bucur ca iti plac cum arata!

  7. Emma 13/10/2011 la 19:28 #

    Pozele sunt puse asa…sa-mi faca mie ciuda… Le-ai pozat prea de aproape, parca le simt gustul 😀

    • Betty 14/10/2011 la 17:23 #

      Emma, esti funny! 🙂 Si eu care nu aveam o parere prea buna despre pozele astea…vreau sa zic despre calitatea lor ca mai imi face aparatul meu cateodata cate-o figura…ca acum de exemplu..Dar cu ce a iesit, ma bucur ca ti-au facut pofta. Te pup

  8. FLORY 14/10/2011 la 20:48 #

    Ador papanasii iar ai tai arata demential.Sper sa-i refac si eu curand,te pup!

    • Betty 12/08/2012 la 10:36 #

      Flory, multumesc ptr aprecieri. Sa ai pofta!

  9. pansy 14/10/2011 la 22:05 #

    si eu ador papanasii.vara cand mergem la mare,cateodata comand seara papanasi,o portie e formata din 2 papanasi cat capul unui bebelus.sunt extrem de buni,parca chiar mai buni dact ii fac eu acasa.

    • Betty 12/08/2012 la 10:36 #

      Pansy, poate sunt mai buni si ptr ca nu mai stai tu sa-i faci 😉

Lasă un răspuns

