Cremşnit

27 Sep

cremsnit

Mhhh…bun bun. Varianta aceasta de cremă am gustat-o cu ceva timp în urmă la Ligia A., mi-a plăcut şi am probat-o. Şi din viteză, am uitat să specific că îi aparţine🙂 Cu scuzele şi mulţumirile de rigoare, Ligi.

Ingrediente: 1 ½ l lapte, 8 ouă, 3 budinci de vanilie, 4 plicuri zahăr vanilat, 7 linguri de făină, 12 linguri de zahăr, 1 fiolă esenţă butter-vanille, un pachet foi de cremşnit (eu am folosit de la Simpa)

Mod de preparare: Gălbenuşurile se amestecă cu budincile, făina şi lapte cât să se dizolve.

Restul de lapte se pune la fiert cu vaniliile şi zahărul, iar când fierbe se toarnă uşor amestecul de budinci cu ouă, amestecând continuu cu un tel pentru a nu se forma cocoloaşe.

Albuşurile se bat spumă tare.

Cât budinca e încă caldă se amestecă cu albuşurile bătute spumă, rezultând o compoziţie pufoasă.

Crema obţinută se întinde peste prima foaie.

Se aşează deasupra a doua foaie şi se dă la frigider până a doua zi, timp în care foile se vor înmuia. Sau a doua foaie se poate sfărâma.

În momentul servirii o tăiem şi o pudrăm cu zahăr. O să aibă un gust cu atât mai bun dacă folosiţi zahăr pudră cu aromă de vanilie şi nu doar zahăr pudră simplu. Se găseşte de la Dr. Oetker.

cremes

10 Răspunsuri to “Cremşnit”

  1. Andreea Ch. 06/10/2010 la 20:04 #

    Cum sunt foile de la Simpa? Cand am facut ultima oare am facut cu foi de la Trans Agape…si erau foarte tari si abea puteai musca din ele.

    • Costache D 21/01/2012 la 23:36 #

      Eu folosesc de la Boromir, sunt foarte bune !

      • Betty 23/01/2012 la 19:16 #

        Se poate sa fie bune si de la Boromir, nu stiu…Dar atunci probabil ca am nimerit eu atunci unele vechi, ca nu mi s-au inmuiat deloc si de-asta am si renuntat la ele

    • Betty 08/02/2012 la 13:44 #

      Andreea, eu am fost multumita de foile de la Simpa. Au ramas asa crocante, dar fragede in acelasi timp. Chiar bune

  2. ghita 21/07/2013 la 12:08 #

    foarte delicios si usor de pragatit f f f bun

  3. ghita 21/07/2013 la 12:29 #

    foarte buna si gustoasa

    • Betty 22/07/2013 la 16:16 #

      Asa e!

      • Lilly 24/03/2014 la 12:29 #

        eu fac deseori cremsnit si vreau sa va spun ca cea mai buna crema seamana cu ceea ce este prezentat aici, doar ca mai pun zeama de lamaie cat sa fie gustul final dulce-acrisor, si mai pun si frisca batuta tare(jumatate din cantitatea de crema existenta) si 1 plic de gelatina la 500 grame de crema…iese o crema fantastic de buna!!! fara aceste adaosuri mi se pare fada si gretoasa…

      • Betty 25/03/2014 la 10:18 #

        Lilly, multumim pentru idei. Apreciem ca le-ai impartasit cu noi. Trebuie sa incercam si varianta ta🙂 O zi buna iti doresc

Lasă un răspuns

