Ciorbă de gulii

9 Iul

Ingrediente: 3 gulii, 3 morcovi, 1 ceapă, 1 ardei roşu, 2 foi de dafin, sare, piper, ulei, un gălbenuş, 1 lingură de smântână, 1 lingură de făină, oţet, pătrunjel

Mod de preparare: Legumele se spală, se curăţă, ardeiul şi ceapa se taie cubuleţe mici, iar morcovii şi guliile se dau pe răzătoarea mare.

Se călesc împreună în 2-3 linguri de ulei.

Se adaugă sare, piper, foile de dafin, apă.

Când legumele sunt fierte, se adaugă oţet şi se face o dresătură dintr-un gălbenuş, 1 lingură de smântână şi o lingură de făină, se ia un polonic de ciorbă şi se adaugă peste dresătură, iar apoi se lasă să curgă uşor din farfurie în oală. La sfârşit se presară pătrunjel verde tocat.

E foarte bună servită cu pâine prăjită sau crutoane.

4 Răspunsuri to “Ciorbă de gulii”

  1. Ama 11/07/2010 la 20:05 #

    asta e ciorba mea preferata! cred ca o fac saptamanal! am observat ca in unele zone ale tarii nu se foloseste mai deloc gulia in mancarea la oameni.
    eu fac ciorbita cu smantana sau lapte sa iasa alba 🙂 si cand am chef mai adaug si putina carnita de pui, fasii.

    • Betty 12/07/2010 la 10:25 #

      Da, intr-adevar, in zona noastra nu prea e folosita gulia. Cel putin din cate stiu eu. De exemplu, ciorbita asta eu am gustat-o pentru prima data dupa ce m-am casatorit, cand am fost intr-o tabara. Si mi-a placut mult! Mama mea, desi a fost bucatareasa de meserie, nu-mi aduc aminte sa o fi gatit vreodata. Asa ca am facut rost acum de reteta si am facut-o in varianta vegetariana, spre dezamagirea sotului meu, caruia i-a placut, dar ar fi preferat totusi sa aiba si niste carnita prin ea :). Dar ne-a placut, mai ales asa cu paine prajita cum am servit-o.

  2. simona titirca 05/04/2012 la 20:15 #

    Toti barbatii vor putina carnita si Mihai al meu egal ce fac dar daca are putina carnita este foarte gustoasa.Chiar aici in germania am vazut si eu prima data sa stii ,acasa la socrii mei nici ei nu fac desi soacra (mica )cum ii spun eu face multe feluri de mancare.Dar este buna cu sau fara carnita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Betty 07/04/2012 la 10:49 #

      Da, pentru barbati e important sa aiba carnita 🙂

Lasă un răspuns

