Tartă excelentă cu mere şi stafide

12 Iun

Mhhh…aromă de stafide „îmbătate” în rom…măr copt…şi miros de blat pufos…un dulce gustos. Şi o reţetă pe care am cules-o de pe net, săptămânile trecute, dar nu mai ştiu de la cine :(. Am găsit doar ingredientele pe o foicică. Aşa că, dacă vreuna din voi v-o recunoaşteţi, o puteţi revendica :)) Am făcut-o în mare grabă, în timp ce Becky dormea, de-asta nu am mai apucat să mai fac poze decât la final. Dar măcar ce vedeţi să vă convingă să o încercaţi :).

Ingrediente: 2-3 mere, 4 ouă, 80 unt, 250 g făină, 180 g zahăr, 1-2 linguri zahăr brun, 150 ml lapte,1 plic praf de copt, esenţă de vanilie, scorţişoară, un praf de sare, 2-3 linguri de stafide, esenţă de rom

Mod de preparare:Pentru început, punem stafidele să se înmoaie într-un bol, împreună cu esenţă de rom şi puţină apă, cât să le acopere. Se separă ouăle. Gălbenuşurile se freacă cu zahărul tos şi cel brun, apoi se adaugă untul, la temperatura camerei, esenţa de vanilie şi scorţişoara.Mixăm bine, apoi adăugăm făina, praful de copt stins cu oţet şi laptele. Albuşurile le batem separat cu un praf de sare, apoi le amestecăm foarte uşor, cu o spatulă, prin răsturnare, cu compoziţia de aluat. La final, adăugăm în aluat merele curăţate şi tăiate cubuleţe şi stafidele scurse. Turnăm compoziţia într-o formă rotundă de tort, acoperită cu hârtie de copt şi dăm la copt, în cuptorul încălzit în prealabil.

După răcire se serveşte simplă, pudrată cu zahăr sau alături de o bilă de îngheţată.

7 Răspunsuri to “Tartă excelentă cu mere şi stafide”

  1. Dulcegarii culinare 12/06/2011 la 13:22 #

    O tarta excelenta !

  2. adela zilahi 12/06/2011 la 13:41 #

    O tarta excelenta pe placul meu! O duminica placuta!

  3. Betty 16/06/2011 la 10:13 #

    Adela si Antonia, multumesc de aprecieri si ma bucur ca si voi ati declarat tarta asta ca fiind „excelenta”! Yuppyy! Fetelor, chiar se merita sa o incercati. E asa interesanta…aromata si delicioasa. Chiar daca are asa o culoare mai inchisa din cauza scortisoarei si a zaharului brun. Dar e deosebita. Si pe cat de repede se face, pe atat de repede si dispare din farfurie 🙂 O saptamana faina si voua

  4. Dulcegarii culinare 16/06/2011 la 10:16 #

    Betty poate iti face cu ochiul vreun ingredient destinat provocarii (menta sau ciresele)… si ne incanti prin participare.. Pupici

    • Betty 16/06/2011 la 10:23 #

      Tu draga mea, mie imi fac cu ochiul ciresele. Si cu ele as incerca asa ceva. Si chiar mi-am propus sa iau si eu parte la „parada” dar uite ca zilele asa trec una dupa alta si tot zic ca fac si tot nu fac 😦 Si mai am o problema. Eu sunt acum cu sotul la dieta si daca fac ceva dulce…tb sa il si pap apoi 😦 Si mai sunt si prinsa cu tabere, musafiri si plecari la nunti. Dar tot ma strecor pe undeva si fac. Promise.

  5. rodica 30/10/2011 la 11:20 #

    draga mea,prajitura cu mere si stafide e la cuptor,am facut-o intr-o tava mai mare deci
    1 1/2 portie si arata f bine si miroase extraordinar, te tin la curent. pupici si sa aveti o duminica super frumoasa.

    • Th3Lov3OfG0d 31/10/2011 la 19:26 #

      Rodica, ma bucur mult ca ai incercatu tarta aceasta. Eu am fost foarte multumita de ce a iesit. Sper ca si voua v-a placut la fel de mult 🙂 Astept impresiile tale. Parca mi s-a facut iar pofta de ea, numai cum te-am auzit pe tine descrind mirosul din bucatarie

Lasă un răspuns

