Prăjitură răsturnată cu vişine

28 Iul

O prăjitură extraordinar de simplă şi rapidă, care se poate pregăti cu orice fructe de sezon.

Ingrediente (pentru o tavă de 28/36 cm): 5 ouă, 1 cană (de 250 ml) zahăr + 3 linguri de zahăr, 1 cană (de 250 ml) ulei, 12 linguri de făină, 2 plicuri zahăr vanilat, 1 praf de copt stins cu lapte sau oţet, 1 kg de vişine

Mod de preparare: Se aşează hârtie de copt într-o tavă de dimensiuni normale, iar peste hârtie se presară 3 linguri de zahăr tos, astfel încât să fie acoperit tot fundul tăvii.

Vişinele se spală, se curăţă de codiţe şi sâmburi, se rup în două şi se aşează peste zahărul din tavă.

Ouălele se mixează cu zahărul tos şi cel vanilat.

 

 

 

 

Se toarnă uleiul în fir subţire, ca la maioneză, până când compoziţia devine cremoasă.

Se adaugă şi praful de copt stins şi făina rând pe rând.

Compoziţia obţinută se toarnă peste vişine şi se pune la copt în cuptorul încălzit în prealabil.

Scoasă din cuptor.

Şi răsturnată, cât timp e încă caldă, pe o altă hârtie de copt curată.

Partea de sus va fi uşor caramelizată. Când se răceşte, se taie şi se pudrează cu zahăr.

 

20 răspunsuri to “Prăjitură răsturnată cu vişine”

  1. Ioanna 06/11/2010 la 22:27 #

    Draga Betty,

    prajitura asta este de milioane. Nu am avut visine, dar am pus zmeura si mure si a iesit delicioasa! Chiar se face repede si nu necesita ce stiu ce talent de bucatar (asta o spun eu care nu ma pricep la prajituri).

    Domnul sa-ti ajute in toate!

    • Betty 07/11/2010 la 10:53 #

      Ma bucur Ioana ca ti-a placut prajitura asta. Ma gandesc si eu ca ti-a iesit tare buna in combinatia de zmeura cu mure. Mhhh…yumyyyy. Sper sa incerci cat mai multe din retetele de pe blog si sa iti fie utile. Iar in ce priveste prajiturile…e mult pana incepi si apoi iti dai seama ca nu e nimic prea complicat. Totul e sa ai o reteta buna. Te mai astept in vizita prin „bucataria” mea 🙂

  2. mihaela 11/01/2011 la 11:16 #

    buna betty
    am intrat din greseala pe blog-ul tau,super reteta am sa o incerc si eu.
    mihaela

    • Betty 11/01/2011 la 11:22 #

      Mihaela, ma bucur de vizita ta. Si te mai astept si din alte „greseli” sa ma vizitezi 😉 Prajitura asta e o reteta rapida si simpla, pe care o poti adapta in functie de fructele de sezon. Eu o fac mai ales vara si toamna, cu visine, cirese, caise, piersici, struguri…dar cine stie poate merge chiar si acum cu portocale sau poate banane…?Ar trebui sa o incerc. Oricum m-as bucura sa-mi scrii cum ti-a iesit. Sa ai o saptamana frumoasa

  3. cristina 23/02/2011 la 11:31 #

    buna.acu incerc reteta ta.pare interesanta si usoara,exact ceea ce cautam.te anunt daca mia placut.eu o sa o incerc cu mere.

    • Betty 23/02/2011 la 11:49 #

      Spor la prajiturit, Cristina. Mh..cred ca o sa iti iasa o bunatate si cu mere. Eu am incercat si varianta asta. Si pe timpul asta friguros, aroma de mar copt cu scortisoara de la prajiturica ta parca se simte pana in bucataria mea :)) Chiar astept sa imi spui cum ti-a iesit.

  4. Alexa Ivan 23/08/2011 la 10:43 #

    draga betty ,reteta asta de prajituri este grozava, eu nu am avut visine proaspete dar a mers si cu cele din compot,a fost usor de preparat si mi-a placut tare mult ………yummyy….a-r fi grozav dak a-i mai scri si alte retete rapide si usor de facut pentru a le impartasi si cu noi.

    • Betty 29/08/2011 la 20:08 #

      Alexa, asta e o prajitura care merge cu tot felul de fructe, Eu am facut-o doar cu visine sau mere, dar Ioana zicea mai sus ca a incercat cu mure si zmeura si a fost multumita de rezultat. Si e intr-adevar usoara si rapida. Poti gasi si alte prajituri asa usoare pe blogul meu. Chiar si cea de azi, prajitura Karin e f simpla

  5. TIoana 04/09/2012 la 15:27 #

    Eu acum pregatesc prajitura dar cu ….prune! Sa-mi tii pumnii :), sper sa iasa delicioasa si sa le placa modturosilor mei!

    • Betty 06/09/2012 la 13:11 #

      Ioana, varianta cu prune nu am incercat, asa ca sunt chiar curioasa cum ti-a iesit. M-as bucura sa ma anunti…si sa-mi spui daca le-a placut mofturosilor 🙂

  6. iuliana 09/12/2012 la 13:52 #

    multumesc pt reteta .am facut-o aseara si este f. buna .am pus visine din compot.

    • Betty 19/12/2012 la 21:27 #

      Iuliana, ma bucur ca ai incercat-o si ti-a placut!

  7. vera 23/04/2013 la 21:23 #

    buna ,betty.eu fac prajitura asta de mult timp ,dar pun si unt in tava cu visine si zaharul.cand o rastorn ,tot siropul se scurge in prajitura .e delicioasa.multumesc .

    • Betty 23/04/2013 la 22:36 #

      Ciau, Vera! O, la varianta de a pune si unt nu m-am gandit, dar nu poate fi decat delicioasa 🙂 Multumesc de ideea asta in plus. O seara faina sa ai!

  8. florin 03/08/2015 la 20:19 #

    Ma bucur ca am gasit o reteta atat de simpla pe care o voi…confectiona chiar eu,maine pentru sotie(iese din spital).Surprize…surprize. Multam fain.

    • Betty 03/08/2015 la 21:18 #

      Buna idee si frumos gest, Florin! Sa ai spor atunci

  9. Corina 29/05/2016 la 10:27 #

    Foarte Buna si pufoasa

  10. ana r 20/06/2016 la 15:53 #

    Cat timp trebuie sa stea la cuptor si la ce temperatura?

    • Betty 23/06/2016 la 16:31 #

      Ana Maria, prajitura aceasta ar trebui sa fie coapta la foc potrivit adica 180 grade si dureaza 20-30 minute, dar asta depinde de felul in care coace fiecare cuptor. Testul cel mai sigur e cel cu scobitoarea: daca iese curata si aluatul nu se lipeste de ea, inseamna ca prajitura e coapta.

Lasă un răspuns

