Tartă cu zmeură şi rabarbură

26 Iul

Pusă pe gânduri de  provocarea îmbietoarea a lui Flory de a ne „aduna din nou la masă” de data aceasta cu fructe de pădure şi busuioc, m-am pus pe treabă şi iată ce a ieşit!

Ingrediente

Pentru aluat: 200 g făină, 1 plic praf de copt, 100 g iaurt, 6 linguri de lapte, 6 linguri de ulei, 4 linguri de zahăr, un praf de sare

Pentru umplutură: 400 g rabarbură, 200 g zmeură, 2 plicuri zahăr vanilat, 4 linguri de griş

Pentru bezea: 2 albuşuri, 4 linguri de zahăr

Mod de preparare

Pentru aluat: Se amestecă făina cu praful de copt. În acest amestec, punem apoi iaurtul, laptele, uleiul, zahărul şi sarea. Amestecăm cu mâna şi când aluatul devine omogen, îl întindem într-o formă rotundă, tapetată pe fund cu hârtie de copt şi unsă cu margarină şi tapetată cu făină pe margini.

Înţepăm aluatul cu furculiţa, presărăm grişul, punem deasupra zmeura spălată şi scursă bine şi rabarbura curăţată şi tăiată cubuleţe.

Presărăm peste fructe zahărul vanilat şi punem tarta în cuptorul preîncălzit, la 160 grade. Când aluatul este aproape copt, batem bine cu mixerul albuşurile şi zahărul pentru bezea. O turnăm peste tartă, îi facem nişte „moţuri” cu furculiţa…

…şi o punem înapoi în cuptor, până bezeaua se aureşte.

O lăsăm să se răcească în formă. Abia apoi, îndepărtăm inelul detaşabil.

Apoi o tăiem repede :)

Şi o mâncăm şi mai repede :P

Încă mai staţi pe gânduri? 🙂

4 răspunsuri to “Tartă cu zmeură şi rabarbură”

  1. Antonina 26/07/2011 la 14:40 #

    pe bune ca nu mai stau pe nici un gand ! am vazut rubarb la Kaufland ! deci o fac in we ! parol ! 😉 pupici

    • Betty 26/07/2011 la 14:57 #

      Hi hi..te-am convins! Banuiesc ca iti place iar cum sta „cocotata” bezeaua sus pe fructe 🙂 Bine ai revenit acasa! Si sper sa te apuci curand de bucatarit, ca eu am tot intrat zilnic pe blogul tau, pana cand am zis ca ori ai patit iar ceva..vreo boala ce te tine departe de bucatarie, ori esti plecata in concediu. Dar oricum, ai plecat asa dintr-odata fara sa zici nimic. Pai se poate??!

  2. FLORY 26/07/2011 la 17:18 #

    Ce combinatie interesanta,imi place!Te pup!

  3. Betty 27/07/2011 la 13:13 #

    Flory, e interesanta intr-adevar combinatia. Nici eu nu am mai mancat pana acum in varianta asta, dar sa stii ca e asa buna cu rabarbura acrisoara combinata cu zmeura dulce-acrisoara si parfumata. Cat despre bezeaua de deasupra…ea face tot farmecul. Si ca aspect, si ca gust

Lasă un răspuns

