Prăjitură cu rabarbură şi bezea

5 Iul

Am păpat prăjiturica asta cu câteva săptămâni în urmă la prietena mea, Cristina G. Şi mi-a plăcut tare mult. E foarte pufoasăăă. Reţeta îi aparţine.

Ingrediente (pentru o tavă cu dimensiuni de 28/36 cm):5 ouă, 200 g zahăr + 150 g zahăr, 2 vanilii, 150 ml ulei, 150 ml lapte, 300 g făină, ½ plic praf de copt, un praf de sare, 3 bucăţi de rabarbură

Mod de preparare: Gălbenuşurile se freacă cu 200 g zahăr şi cele 2 vanilii.

Se adaugă încet, ca la maioneză uleiul, laptele, făina în ploaie, praful de copt nestins şi sarea. Aluatul rezultat, de consistenţa unei smântâni mai groase se toarnă într-o tavă normală, acoperită cu hârtie de copt.

Rabarbura se curăţă şi se taie bucăţi de 5-7 cm şi se amestecă cu 1 lingură de făină, altfel se vor duce toate la fund şi se pun peste blat.

Se introduce în cuptorul încălzit în prealabil, la foc mediu. Când prăjitura este aproape gata se întind deasupra cele 5 albuşuri bătute spumă cu 150 g zahăr şi se mai lasă în cuptor pentru aproximativ 10 minute, cu focul puţin mai mic, până când bezeaua capătă o culoare uşor aurie.

Se lasă să se răcească şi se serveşte cu mare poftă.

2 Răspunsuri to “Prăjitură cu rabarbură şi bezea”

  1. biancabutoi 08/05/2012 la 17:07 #

    foarte buna! toti din casa au fost incantati!
    multumim Betty

    • Betty 09/05/2012 la 10:45 #

      Bianca, ma bucur ca ai incercat-o si ca v-a placut! Sa stii ca mai inainte mi-am curatat si eu rabarbura sa o fac si eu 🙂 Am fost prin piata si am gasit de cumparat si am zis sa profit de ocazie, ca cine stie cand nasc…si nu mai apuc 🙂

Lasă un răspuns

