Prăjitură cu vişine şi brânză de vaci

10 Noi

Ingrediente

Pentru blat (pentru o tavă de 28/36 cm): 5 ouă, 125 g zahăr, 3 linguri de făină, 1 lingură de cacao, 1 plic praf de copt

Pentru cremă: 250 g brânză de vaci, 1 iaurt mic Danone, 150 g smântână, 200 g zahăr, coaja şi zeama de la o lămâie, 1 plic de gelatină alimentară Dr. Oetker, 200 ml frişcă lichidă, 2 linguri de mac, 1 compot de vişine fără sâmburi, 2 plicuri gelatină roşie pentru tartă

Mod de preparare:

Pentru blat: Se bat albuşurile spumă şi se adaugă zahărul. Când spuma se întăreşte, se adaugă gălbenuşurile, făina în ploaie, praful de copt şi cacaua şi se amestecă doar prin răsturnare, ca la pandişpan. Se toarnă compoziţia în tava acoperită cu hârtie de copt şi se coace în cuptorul preîncălzit la foc potrivit.

Pentru cremă: Gelatina alimentară se prepară conform indicaţiilor de pe plic și se lasă la răcit, cât să fie ușor călduță. Se amestecă cu mixerul brânza de vaci, iaurtul, smântâna, zahărul, coaja şi sucul de lămâie şi gelatina călduță. Iniţial, compoziţia va fi mai lichidă, însă se va mai întări după ce o lăsăm pentru 2-3 ore la frigider.

După acest timp, compoziţia o amestecăm cu 200 ml frişcă lichidă bătută împreună cu 2 linguri de mac. Crema astfel obţinută o întindem peste blatul răcit, aşezăm deasupra vişinele, iar la final turnăm deasupra 2 plicuri de gelatină pentru tartă, pregătită conform instrucţiunilor de pe plic, doar că în loc de apă, vom folosi sucul de la compotul de vișine. E bine să puneţi prăjitura când o asamblaţi într-o tavă cu margini detaşabile.

E foarte bună servită rece. Se poate face de asemenea şi sub formă de tort.

26 Răspunsuri to “Prăjitură cu vişine şi brânză de vaci”

  1. cornelia 26/01/2011 la 23:05 #

    arata superb!!! si desigur ca e supergustoasa!!!! excelenta pentru un desert racoritor. abia astept sa o incerc! felicitari!!!!

    • Betty 27/01/2011 la 10:39 #

      Multumesc, Cornelia pentru vizita si aprecierile tale. Eu am fost initial putin suspicioasa de combinatia mac-visine-branza de vaci, insa cand am gustat-o, m-am indragostit de ea :)) E tare, tare buna si racoritoare cand o servesti rece. Succes pentru atunci cand o vei proba. Eu ti-o recomand sa o faci si sub forma de tort, chiar pentru o ocazie speciala si iti garantez ca musafirii tai vor ramane placut impresionati.

  2. rodica 28/10/2011 la 09:37 #

    draga mea, eu sunt Rodica si pot sa spun ca imi place blogul tau f mult. Am facut prajitura aceasta cu visine si brinza si e fffff buna.multumiri pt reteta.felicitari pupici

    • Betty 28/10/2011 la 10:48 #

      Draga Rodica, ma bucur mult ca ti-a placut. Si eu o fac destul de des, doar ca mai nou o fac sub forma de tort. Poate o incerci si asa😉 Multumesc si pentru aprecieri. Un week-end linistit iti doresc

  3. Lenuta 05/11/2011 la 19:23 #

    am incercat prajitura si este foarte delicioasa. ms pt reteta.

    • Betty 09/11/2011 la 11:29 #

      Lenuta, asa mult ma bucur ca ti-a placut! Si pentru noi prajitura asta face parte dintre favorite🙂

  4. alina 11/03/2012 la 12:59 #

    super prajitura!felicitari!

    • Th3Lov3OfG0d 11/03/2012 la 16:22 #

      Alina, ma bucur tare mult ca ti-a placut! Multumesc pentru aprecieri! O duminica frumoasa si linistita sa ai

  5. Ella 22/03/2013 la 14:19 #

    De ce se foloseste gelatina pt crema de branza? ca sa se intareasca? se poate folosi si intaritor de frisca?

    • Betty 23/03/2013 la 00:22 #

      Ella, referitor la crema de branza se foloseste gelatina pentru a se intari. Ideea este ca daca folosesti intaritor, o sa ti se intareasca mai tare doar frisca, insa daca folosesti gelatina toata crema se va intari…si ideea este ca toata compozitia e necesar sa se intareasca pentru a nu curge de pe blat.Deci raspunsul este sa folosesti gelatina alimentara.

  6. Ella 22/03/2013 la 14:23 #

    am uitat sa mai intreb ceva🙂 blatul se insiropeaza catusi de putin de la crema? sau pot sa-l insiropez eu? … sau nu merge insiropat?… scuza-mi insistentele😀

    • Betty 23/03/2013 la 00:19 #

      Ella, eu nu am insiropat niciodata blatul pentru ca el este unul pufos, nu uscat si nu cred ca are nevoie de sirop.

  7. alina 26/05/2013 la 18:38 #

    ma bucur ca am gasit la tine aceasta prajitura delicioasa….

    • Betty 27/05/2013 la 09:32 #

      Alina, ma bucur ca iti place! O zi frumoasa sa ai!

  8. ana 06/09/2013 la 18:51 #

    gelatina care se pune deasupra se prepara cu sucul siropul de la compotul de visine? multumesc!

    • Betty 06/09/2013 la 19:31 #

      Da, Ana. Gelatina se prepara cu sucul de la compotul de visine. Sa fi doar atenta daca folosesti gelatina din Romania pentru ca eu am avut ceva surprize cu ea, chiar daca era de la Dr. Oetker si ar fi trebuit sa fie buna. Ti-as recomanda sa iei dintr-un magazin care aduce marfa din Germania, daca este un astfel de magazin in orasul tau. Spor sa ai!

  9. ana 25/09/2013 la 19:05 #

    buna! multumesc pt reteta, familia mea a fost incantata de ea. gelatina de la Dr Oetker a fost ok, am respectat modul de preparare conform retetei de pe plic.

    • Betty 09/10/2013 la 22:17 #

      Ana, ma bucur ca ai avut succes cu gelatina romaneasca.

  10. tudor 25/07/2014 la 10:14 #

    Zic şi io, da’ în 2014 şi cu pretenţii de experţi la copt încă publicăm reţete cu ‘se coace blatul la foc potrivit’?????? La ce temperatură şi pentru cât timp? D-aia se deprimă începătoarele, că nu le iese, CĂ NU AU VALORILE STANDARD IN REŢETĂ!

    • Betty 25/07/2014 la 13:17 #

      Tudor, esti putin cam rautacios prin comentariul tau. In primul rand, eu nu pretind ca am pretentii de experta in copt. Doar gatesc (si eu zic ca ma descurc bine, desi nu sunt experta) si pe baza experientei acumulate am dorit sa impartasesc retetele mele si cu alte gospodine. Cat despre coacerea blatului, nu cred ca toate femeile au un cuptor electric cu temperatura si timp…deci o femeie care stie sa coaca un blat la foc potrivit, asa cum am invatat de mici, de pe vremea bunicii, vor stii sa se adapteze si la noile inventii🙂 Dar pentru multumirea ta, pot scrie ca foc potrivit in general inseamna 180 grade, iar timpul in jur de 20-30 minute, in functie de cuptor, pana trece testul scobitorii🙂 O zi buna iti doresc. Si te astept si altadata in vizita cu comentarii mai putin rautacioase si mai constructive.

  11. Diana 03/11/2015 la 18:15 #

    As dori sa stiu ce smantana se foloseste…smantana normala sau dulce…Multumec

    • Betty 04/11/2015 la 13:09 #

      Se foloseste smantana normala, Diana.

      • Diana 04/11/2015 la 15:58 #

        Multumesc!

  12. Andreea 18/05/2016 la 21:53 #

    In loc de gelatina pentru tarta, pot folosi gelatina aceea de la Dr. Oetker cu plicyl mic si albastru?

  13. Andreea 20/05/2016 la 16:30 #

    Ce se intampla daca folosesc deasupra jeleu din acela la pliculet mic si albastru? In loc de cea pentru tarta.

    • Betty 22/05/2016 la 15:57 #

      Andreea, nu stiu ce sa iti zic…eu am folosit doar gelatina pentru tarta pentru prajitura asta. Cea albastru, adica gelatina alimentara o folosesc doar in creme-ajuta la inchegare. Eu una nu as risca sa o folosesc pe cea albastra deasupra..

Lasă un răspuns

