Prăjitură turnată cu mere

18 Ian

O prăjitură aşa de uşoară şi rapidă, pe care o să o îndrăgiţi, sper, la fel de mult ca noi 🙂 E tare gustoasă!!!

Şi mai light…aşa numa potrivită pentru Provocarea Adinei

Ingrediente (pentru o tavă de 17×27 cm): 2 ouă întregi, 9 linguri de zahăr, 9 linguri de ulei, 9 linguri de lapte, 12 linguri de făină, 1 plic praf de copt, 5-6 mere potrivite, 3 linguri de zahăr şi scorţişoară

Mod de preparare: Se mixează ouăle cu zahărul, până devin o cremă albicioasă, apoi se adaugă uleiul şi se freacă până se încorporează. Se amestecă făina cu praful de copt şi se pune peste amestecul precedent alternând cu laptele. Aluatul trebuie să curgă când e luat cu lingura, dar să fie mai gros decât cel de clătite.

Se acoperă tava cu hârtie de copt. Se toarnă jumătate din aluat şi se pune pentru 10-12 minute la 180 grade C în cuptorul preîncălzit.

Se scoate şi se pun merele, rase pe răzătoarea mare şi călite cu zahăr şi scorţişoară, care trebuie să fie reci.

Se toarnă restul de aluat.

Se pune la copt pentru +/- 40 minute, până se rumeneşte deasupra.

Când este gata se lasă la răcit şi se pudrează cu zahăr pudră.

Se taie când este răcită complet.

Inspiraţia

20 Răspunsuri to “Prăjitură turnată cu mere”

  1. Magda Adina 19/01/2012 la 18:33 #

    Grozava prajiturica !!!

    • Betty 20/01/2012 la 18:14 #

      Adina, stii cat e de buna? Pe cat e si de simpla…asa incat se termina foarte rapid 🙂

  2. emilia 20/01/2012 la 20:24 #

    ai perfecta dreptate,se termina foarte repede.foarte simpla si foarte gustoasa.am facut-o azi si e aproape gata

    • Betty 23/01/2012 la 19:17 #

      Emilia, esti harnicuta ca de obicei. Cred ca fetele se bucura tare mult ca le tot faci cate ceva dulce 🙂 Ma bucur ca v-a placut si reteta asta

      • emilia 25/01/2012 la 21:36 #

        sunt foarte bucuroase ca au in fiecare zi ceva dulce dar imediat incep lucrul si atunci nu o sa mai am timp sa le fac atatea,atunci sa vedem cum va fi.urmatoarea praji am sa le fac amandinele,sa vad cum le plac,eu cred ca da.multumim pentru toate retetele,ne ajuti mult.

  3. Betty 28/01/2012 la 17:20 #

    Da, cred ca sunt tare bucuroase ca le faci mereu cate ceva dulce, Emilia. Pana la urma carui copil nu ii plac dulciurile? 😀 Noi am fost foarte multumiti de reteta de amandine.Mai ales ca eu sunt fan convins al lor 🙂

  4. mitinita 31/01/2012 la 11:44 #

    nici n-am timp sa poftesc,dar nu refuz niciodata o felie.Pup

    • Betty 01/02/2012 la 15:39 #

      Cred ca n-ai avut timp nici sa poftesti la cat ai muncit pt provocare. Dar e o satisfactie la final, nu? Cel putin asa a fost in cazul meu, in luna cand am gazduit-o eu. Asa ca acum ca s-a terminat cu munca, ce-ar fi sa mai punem la cuptor o prajiturica cu mere special pentru tine? 😉

  5. aurelia petrea 03/03/2012 la 17:34 #

    cred ca cantitatile pt o tava 17+27 sunt prea putine ,,,dar sa o mai imparti si in doua

    • Betty 03/03/2012 la 18:38 #

      Aurelia, eu am facut-o de 2 ori in tava de dimensiuni 17 x27 si au mai incercat-o si alte prietene si te asigur ca noua ne-a iesit, dupa cum se poate vedea si din poze. Ai incercat-o cu cantitatile indicate si nu ti-a iesit? Sau doar presupui ca e prea putina compozitie? Aluatul e unul subtire, aproape ca cel de clatite, deci turnat fiind in tava e simplu sa fie impartit in doua, pentru ca nu trebuie intins ca o foaie. Daca esti atenta la poze cand torn a doua compozitie se vede ca nu ai un strat gros de aluat, dar e suficient cat sa acopere merele…In plus el mai creste la copt, avand in el praf de copt. Te asigur inca o data ca eu am folosit tava de 17 x 27 cm si am obtinut ce se vede in poze..deci nu e o greseala. Chiar m-as bucura sa o incerci si sa te convingi singura. Si daca chiar ti-e inca teama, foloseste pentru linistea ta o tava mai mica 🙂 O seara buna sa ai, Aurelia

  6. aurelia petrea 03/03/2012 la 17:35 #

    NU MERGE

  7. Magda 04/04/2012 la 22:07 #

    Foarte buna, data viitoare pun si putina nuca.

    • Betty 04/04/2012 la 22:46 #

      Magda, ma bucur ca ti-a placut cum a iesit. Sigur ca poti adauga si nuca data viitoare daca e pe gustul tau. O seara buna sa ai

  8. Mariana 09/10/2013 la 18:40 #

    E DELICIOASA!!!In cateva minute a fost mancata!Multumesc pt reteta!:)

    • Betty 09/10/2013 la 21:06 #

      Mariana, adevarul e ca nu poate sa nu te imbie mirosul unei placinte calde. Deci nu ma mir ca a disparut repede 🙂 Oricum e bine pentru tine ca ai descoperit o reteta buna, care nici nu iti ia mult timp…ca nu mai stai sa intinzi foi. Deci poti cu usurinta sa repeti experienta 😉

  9. andreea 28/10/2014 la 15:06 #

    buna ziua!vreau sa o felicit pe Betty pt reteta…a iesit grozava

    • Betty 29/10/2014 la 03:07 #

      Multumesc mult, Andreea. Accept aprecierile.

  10. andreea 07/11/2014 la 10:44 #

    vreau sa-ti zic ca a doua zi dupa ce am facut prajiturica asta am facut alta cu prune si nuci, folosind acelasi blat, dar fara sa-l precoc inainte si a iesit grozav:D

  11. Diana 18/09/2015 la 17:06 #

    Am si eu o intrebare -As vrea sa incerc si eu reteta dar as vrea sa fac in tava de la cuptor imi puteti spune gramajele in cazul acesta?Multumesc!

    • Betty 22/09/2015 la 16:11 #

      Avand in vedere ca tava de cuptor e mult mai mare, poti dubla cantitatile.

Lasă un răspuns

