Coroniţă cu şuncă şi brânză Tilsit

15 Feb

Ella…minunată reţeta pe care ai găsit-o. Mulţumim că ai împărtăşit-o cu noi. Într-adevăr e supeerrr gustoasă. După cum se vede din poza de mai sus..până să apuc să îi fac poză aşa întreagă, a dispărut din farfurie aproape jumătate din ea :))

Ingrediente: 400 g făină, 50 g unt sau Rama, 3 gălbenuşuri, 150 ml lapte, 1 plic drojdie uscată (sau un cubuleţ de drojdie proaspătă), 1 linguriţă sare, 200 g şuncă, 200 g brânză Tilsit felii, 1 gălbenuş şi 1 linguriţă de lapte pentru uns coroniţa

Mod de preparare: Într-un bol punem untul topit, gălbenuşurile, sarea, făina cernută şi laptele călduţ amestecat cu drojdia şi începem să frământăm aluatul. Acoperim bolul cu un prosop de bucătărie şi lăsăm la dospit la loc cald.

O să va iasă un aluat extraordinar, care nu se lipeşte…şi cu care o să vă fie drag să lucraţi. Pe o bucată de hârtie de copt întindeţi din aluat o foaie dreptunghiulară, destul de subţirică. Nu e nevoie nici de făină, nici de ulei, pentru că acest aluat nu o să vi se lipească.

Îl ungeţi cu un strat subţire de Rama sau unt la temperatura camerei şi aşezaţi feliile de brânză.

Apoi feliile de şuncă…

Şi rulaţi pe lungime.

Îndoiţi cu grijă, ungeţi capetele pe interior cu puţină apă, le băgaţi unul în altul şi modelaţi sulul în formă rotundă…A mea semana mai mult a potcoavă :))

Cu un cuţit ascuţit, crestaţi coroniţa, dar nu o tăiaţi de tot, până în mijloc.

O luaţi cu tot cu hârtia de copt pe care aţi întins foaia iniţial şi o puneţi într-o tavă. Apoi luaţi fiecare „felie” şi o răsuciţi cu grijă.

O mai lăsăm pentru 10 minute să se odihnească în tavă. Frecaţi gălbenuşul cu laptele, ungeţi coroniţa şi o daţi la cuptor la foc potrivit.

Coroniţa rotofei…proaspăt scoasă din cuptor.

Şi secţiune pufoasă şi neapărat gustoasă 😉

8 răspunsuri to “Coroniţă cu şuncă şi brânză Tilsit”

  1. Ioana 24/02/2012 la 13:45 #

    arata delicios, trebuie sa incerc, dar unde se gaseste acest fel de branza?

    • Betty 24/02/2012 la 14:00 #

      Ioana, trebuie neaparat sa o incerci pentru ca e super delicioasa!! Mie cel putin imi place tare mult. Branza Tilsit eu am luat-o din Kaufland, de la vitrina cu vanzare asistata si mi-au feliat-o subtire acolo. Dar chiar acum vreo 2 saptamani am incercat-o si cu cascaval si a iesit la fel de gustoasa. De asemenea, daca iti place mai poti adauga fasii de ardei rosu. Ii va da o savoare aparte. Sper sa o incerci si sa fi multumita de rezultat

  2. nicoleta 04/04/2012 la 15:11 #

    Am facut-o si eu, a iesit super gustoasa (am folosit cascaval si sunca) si fff. aspectoasa 🙂 Multumesc pentru reteta!

    • Betty 11/04/2012 la 17:02 #

      Nicoleta, felicitarile mele ca ai incercat-o! Da, are un aspect…fff aspectuos :))

  3. simona titirca 04/04/2012 la 21:30 #

    arata numai buna de mancat ,superba

    • Betty 04/04/2012 la 22:49 #

      Da, asa e! Mie una imi plac placintele, tartele si tot felul de alte preparate care au aluat facut in casa. Si coronita asta bineinteles ca nu face exceptie 🙂

  4. Raluca 13/07/2016 la 19:51 #

    Am facut azi! Multumim pt reteta. Aluatul e super! Pacat ca nu pot atasa poza

    • Betty 15/07/2016 la 13:55 #

      Da, Raluca, intr-adevar aluatul e foarte bun si usor de lucrat cu el. Ma bucur ca ai incercat reteta. O zi buna sa ai!

Lasă un răspuns

