Amandine

23 Ian

Ştiaţi că şi voi puteţi face acasă prăjituri de cofetărie?

Amandina e de departe prăjitura mea preferată, însă nu întotdeauna când o cumpăr este pe gustul meu. Important pentru mine este să fie din belşug însiropată…un semn şi că e proaspătă, dar uneori o nimeresc tare uscată. Însă cu reţeta asta, amandina pregătită în casă nu te dezamăgeşte niciodată 🙂 Aromată, bine însiropată..exact pe gustul meu. Aşa că de acum…adio amandinei de la cofetărie 😀

Ingrediente

Pentru blat: 6 ouă mari, 200 g de zahăr, 40 ml de apă, 40 ml de ulei, 3 linguri cu vârf de cacao, 200 g de făină, un pliculeţ praf de copt

Pentru siropul de zahăr ars: 500 ml de apă, 250 g de zahăr, 2 plicuri de cappucino de ciocolată, 2 fiole esenţă de rom

Pentru crema de ciocolată: 3 gălbenuşuri, 150 g zahăr pudră vanilat, un cub de margarină Rama Maestro cu rom, 4 linguri de cacao, 1 fiolă esenţă de rom

Pentru glazură: 1 plic glazură de ciocolată albă şi neagră de la Dr. Oetker

Mod de preparare

Pentru blat: Încingem cuptorul la 180 de grade. Separam cu mare grijă albuşurile de gălbenuşuri. Gălbenuşurile le frecăm cu ulei până devin ca o maioneză subţire. Separat albuşurile le batem spumă tare tare, cât să nu se desprindă de pe paletele mixerului. Când spuma e tare, punem zahărul, apoi apa, pasta de gălbenuşuri. Punem apoi, în ploaie, făina amestecată cu cacaua şi praful de copt şi amestecăm cu o spatulă, cu mişcări de sus în jos. Vom obţine o compoziţie omogenă, ciocolatoasă pe care o turnăm în tava acoperită cu hârtie de copt. Dăm tava la cuptor pentru circa 30 de minute, până când trece testul scobitorii (adică înfingem scobitoarea în diverse părţi ale blatului şi dacă iese curată, înseamnă că blatul e copt).

Pentru siropul de zahăr ars: Într-o crăticioară punem la topit zahărul împreună cu 2 linguri de apă. Când zahărul este caramelizat, respectiv este de un auriu frumos, punem restul de apă, încălzită în prealabil. Dacă vi se strânge tot zahărul, nu vă panicaţi, lăsaţi siropul să fiarbă liniştit şi zahărul se va topi frumos. Când zahărul e topit, punem pliculeţele de cappuccino şi romul. Luăm siropul de pe foc şi îl lăsăm să se răcorească.

Pentru crema de ciocolată: Margarina trebuie să fie moale, dar NU topită. Frecăm margarina până devine ca o cremă, apoi punem zahărul pudră şi mixăm bine de tot până se omogenizează complet. La sfârşit punem cacaua, gălbenuşurile şi romul. Rezultă o cremă vârtoasă.

Scoatem blatul de la cuptor, îl lăsăm să se răcească, apoi îl tăiem în jumătate pe lungime. Atenţie, dacă blatul e cald, crema se topeşte şi se strică toată combinaţia. Însiropăm prima jumătate de blat cu jumătate din cantitatea de sirop de zahăr ars rece, apoi punem crema de cacao. Peste cremă punem al doilea blat, pe care îl însiropăm cu restul de sirop. Dăm amandina la frigider 3-4 ore. Porţionăm prăjitură.

Glazura o încălzim conform instrucţiunilor de pe pachet şi o întindem peste fiecare prăjitură în parte.

Mulţumesc tare mult Poca!

18 răspunsuri to “Amandine”

  1. Dulcegarii culinare 23/01/2012 la 19:03 #

    Prajitura mea preferata!!!

    • Betty 23/01/2012 la 19:11 #

      Anto, de acord cu tine 🙂 Nu cred ca as schimba-o pe nimic!

  2. Simona 23/01/2012 la 20:34 #

    Ce bine arata! Am salvat reteta. Si mie-mi place amandina, dar n-am facut niciodata. Pupici

    • Simona 24/01/2012 la 22:12 #

      Un premiu te asteapta sa-l ridici la mine pe blog. Pup

      • Betty 28/01/2012 la 17:24 #

        Simona, e tare buna amandina dupa reteta asta. Te sfatuiesc cu drag sa o incerci, mai ales ca e si foarte usor de facut. Multumesc pentru premiu! Trebuie sa trec sa-l ridic

  3. Nely 24/01/2012 la 14:25 #

    Cat de bine arata!!!!!!!! Imi place foarte, foarte mult!!!!

    • Betty 24/01/2012 la 14:33 #

      Multumesc mult, Cornelia! Si mie mi-au placut mult cum arata, dar sa vezi la gust ce bune sunt!! Yummy yummy!

  4. timea 27/01/2012 la 21:49 #

    Foarte frumoase amandinele tale!

  5. Marcela 29/01/2012 la 08:20 #

    Foarte bine arata, mie imi plac amandinele deci e pe gustul meu.
    Multumesc foarte mult!

    • Marcela 29/01/2012 la 08:22 #

      Iti multumesc pentru reteta.

    • Betty 29/01/2012 la 14:08 #

      Cu placere, Marcela. Sper sa le incerci si sa fi tare multumita si de rezultat.

  6. RODICA-STEFANIA 12/01/2014 la 14:32 #

    CHIAR CA ESTE BUNA
    SE FACE FF SIMPLU , AI EXPLICAT FF CLAR
    AM MAI CITIT RETETE DE AMANDINE , DAR ERAU FF INTORTOCHIAT FACUTE
    SANATATE , AN NOU CU BINE , PACE SI LINISHT
    AN NOU CU BINE , PACE , LINISHTE , RODICA .RE , ITALIA

    • Betty 14/01/2014 la 15:47 #

      Rodica, asta e o reteta foarte simplu de facut intr-adevar si la indemana oricui. Si pana la urma…de ce sa cumperi amandine din comert cand poti sa le pregatesti la tine acasa si pe deasupra stii ce pui in ele, nu? 😉

  7. anomissimo 12/02/2015 la 11:24 #

    As incerca-o dar mi se pare prea putina crema. Ma insel?

    • Betty 20/02/2015 la 01:38 #

      Simona, eu am pregatit-o de cateva ori si toti cei care au gustat-o au fost incantati. Esential este ca blatul sa fie insiropat potrivit, nici prea mult, nici prea putin. Eu as zice sa o probezi asa, dar daca totusi vrei mai multa crema, poti face o portie si jumatate de crema. Spor sa ai si astept impresii!

  8. Gabriela 16/10/2015 la 15:47 #

    Betty! Felicitari in primul rand, pt ca arata foarte apetisanta. Imi place ca are „statura” prajitura ta, se tine ft bine si blatul pare perfect! 🙂 Mie imi place sa fac prajiturele foarte mult. Inainte sa incerc reteta ta, as vrea sa te intreb care ar fi varianta cremei fara galbenusuri crude? Si de asemenea ce gramaj are cubul acela de Rama (250 g?) Eu locuiesc in America si Rama nu e de gasit oriunde ;-(
    Multumesc anticipat si inca o data, Felicitari! 🙂

    • Betty 18/10/2015 la 19:29 #

      Gabriela, ma bucur ca iti place Amandina mea. E printre preferatele mele cand am de ales la cofetarie intre mai multe…de aceea m-am gandit sa o fac chiar eu acasa. Dar o varianta de crema fara galbenusuri crude nu am incercat…deci in aceasta directie nu prea stiu cum sa te ajut…poate gasesti inspiratie la alte retete de pe net. Si cubul de Rama, da are 250 grame 🙂 Eu folosesc Rama in Romania pentru prajituri pentru ca de regula untul are multa apa si taie crema. Dar daca gasesti in State un unt cu continut redus de apa, crema va fi si mai gustoasa 😉 Spor la prajiturit sa ai!

Lasă un răspuns

