Krem a la krem

22 Iul

Este o prăjitură cremoasă, extraordinar de bună. Şi deşi pare complicată, totuşi e foarte simplă. V-o recomand cu încredere.

Ingrediente:
Blat (pentru tava mare de la aragaz): 9 ouă, 9 linguri de zahăr, 1 şi ½ plic Crème Olé de la Dr.Oetker cu gust de ciocolată ( 126 gr )

Crema: 400 ml smântână dulce (Dorna roşie) rece, 400 ml lapte rece, 2 plicuri Crème Olé de vanilie

Glazura: 3 linguri de apă, 3 linguri de zahăr, 150 gr ciocolată de lapte Primola, 150 gr unt, 1/2 sticluţă esenţă de rom (cantităţile sunt pentru tava mare de aragaz)

Mod de preparare:
Blatul: Se separă ouăle, iar albuşurile se bat spumă şi se adaugă câte 2 linguri de zahăr treptat, până încorporăm cele 9 linguri de zahăr şi bezeaua stă băţ. Se mixează la viteză mică şi se adaugă câte un gălbenuş până se termină toate.

Se adaugă apoi praful Crème Olé, care se încorporează în albuş în reprize, amestecând uşor, cu ajutorul unei spatule.

Se pune hârtie de copt în tava mare de aragaz, se răstoarnă compoziţia şi se nivelează uşor cu spatula.

Se coace în cuptorul preîncălzit la 180 grade circa 25 min.

Crema: Se pune totul într-un bol şi se mixează. Se întăreşte rapid. Crema se pune pe blatul rece şi se întinde cât mai uniform. Se dă la frigider.

Glazura: Se pun pe foc apa şi zahărul până se topeşte zahărul, dar să nu fiarbă. Se dă la o parte şi se adaugă esenţa de rom. Se pune iar pe foc şi se adaugă untul.

Lăsăm puţin să se topească untul, apoi adăugăm ciocolata. Se amestecă până se dizolvă ciocolata, la foc mic, dar să nu fiarbă. Se lasă să se răcească puţin, amestecând în glazură din când în când.

Se pune peste prăjitură încet, pentru a avea timp să se coaguleze, altfel curge pe margine.

Se dă la frigider pentru 2-3 ore, apoi se taie toată tava odată cu ajutorul unui cuţit încălzit şi trecut de fiecare dată prin apă clocotită. Se păstrează la rece până în momentul servirii.


17 răspunsuri to “Krem a la krem”

  1. Laura 17/08/2010 la 19:07 #

    Hallo Betty si bine te-am gasit!
    Acesta prajiturica trebuie sa fie tare buna?!O sa-mi insusesc reteta si sper sa ajung cit de curind sa o probez.
    Multumesc pentru invitatie si la fel cind ai timp si placere mai treci pe la mine.

    Mult spor si calde salutari de pe meleaguri austriece!
    Laura S.

    • Betty 17/08/2010 la 19:26 #

      Buna, Laura! Ma bucur mult de vizita ta. Intr-adevar a fost tare buna prajitura asta si merita incercata. Astept sa o probezi curand. Sa imi dai de stire cum ti-a placut.

  2. Camelia 27/06/2011 la 12:02 #

    Foarte bine arata prajitura, cred ca cel mai bine dintre toate variantele gasite pe net.

    • Betty 04/07/2011 la 15:50 #

      Multumesc frumos de aprecieri, Camelia. Esti draguta. Te mai astept in vizita in bucataria mea virtuala.

  3. Delia Panea 13/12/2011 la 18:46 #

    Servus Betty!!!De cateva zile,plimbandu-ma pe mai multe bloguri te-am descoperit pe tine si am savurat(deocamdata cu privirea)minunatele tale retete.Prajitura aceasta vreau sa o fac de Craciun, cred ca e delicioasa…Ma bucur ca ne impartasesti si noua retetele tale minunate,retete din orasul meu natal(ca la mama acasa).
    Te pup,
    Delia S.(fosta ta colega de generala)

    • Betty 15/12/2011 la 12:54 #

      Ciau, Delia! Ma bucur ca m-ai gasit :)Vezi, pana si lumea virtuala e mica. Sper sa savurezi de acum inainte si cu gustul , nu numai cu privirea din retetele de pe blog 😉 Poti sa faci cu incredere prajitura asta pt Craciun. E foarte buna si a fost apreciata de musafirii mei. Si e si usoara 🙂 Pupici la mamaruta ta

  4. Ruxandra 14/06/2012 la 16:12 #

    Buna Betty!Vreau sa incerc si eu aceasta prajitura saptamana viitoare la botezul copiilor,dar din pacate nu am gasit Creme Ole la noi la magazin.Cu ce as putea inlocui?As putea pune plicuri pt crema de vanilie si de ciocolata tot de la Dr.Oetker?Iti multumesc mult!

    • Betty 15/06/2012 la 18:32 #

      Buna Ruxy! Cred ca se poate sa iti iasa prajitura si cu crema de vanilie, respectiv cioco, de la Dr. Oetker. Asta ptr ca atat Creme Ole, cat si cea simpla se fac la rece. Si folosesti tot smantana aceea pt gatit si nu lapte cum se face cea normala. Asa iti va iesi mult mai pufoasa crema 😉 Insa in nici un caz nu iti recomand sa o incerci cu praful de budinca, care se face cu lapte si in plus tb fiarta. Sunt curioasa cum o sa iti iasa. Asa ca astept impresii. Si poate totusi gasesti intre timp Creme Ole..:)

  5. Ruxandra 15/06/2012 la 14:02 #

    Tot eu sunt Betty..:)Ma mai gandeam la ceva astazi…Creme ole e ca un fel de budinca..daca as pune praf de budinca in locul ei…asta in caz ca nu gasesc..:(

  6. Ruxandra 16/06/2012 la 12:08 #

    Multumesc foarte mult Betty..sper sa gasesc totusi Creme Ole..:)

  7. Ruxandra 20/06/2012 la 11:24 #

    Betty Ajutor!!:)):))Am gasit Creme Ole insa nu am gasit smantana dulce…oare are ceva daca pun altfel de smantana?

    • Betty 20/06/2012 la 11:41 #

      Ruxy, ma bucur ca ai gasit Creme Ole! 🙂 E buna orice smantana dulce sau smantana de gatit se mai numeste..indiferent de firma. Nu tb sa fie neaparat LaDorna, cum am folosit eu. Insa nu ti-as recomanda sa pui smantana normala. Daca nu gasesti din cea la cutie, ca in poza, mai bine cred ca ar fi sa inlocuiesti smnatana cu frisca lichida…pentru ca tb sa iti iasa o crema pufoasa cumva…ori cu smantana obisnuita nu cred ca ti-ar iesi asa….Cred, nu stiu ca nu am incercat. Dar eu as merge mai degraba pe frisca lichida. Sper sa te bucuri de un rezultat foarte bun la aceasta prajiturica, dupa cate batai de cap ti-au dat cumpararea ingredientelor 🙂

  8. Ruxandra 20/06/2012 la 14:24 #

    Betty iti multumesc foarte mult ca mi-ai raspuns asa de repede…am sa pun frisca atunci…sper sa iasa ceva..iti multumesc inca o data 🙂

  9. Ruxandra 02/07/2012 la 00:51 #

    Buna Betty!Abia acum am apucat sa intru sa iti spun ca a fost un deliciu prajitura…multumesc foarte mult pentru reteta si pentru sfaturi.. 🙂

    • Betty 07/07/2012 la 16:48 #

      Ruxy, yuppyyyy! Ai reusit! Ma bucur ca ti-au fost de ajutor sfaturile si a iesit cum trebuie!

  10. toci silvia 28/03/2013 la 15:24 #

    Buna. Fac prajitura asta de citiva ani. Este delicioasa.Sotul si fetita sunt inebuniti dupa ea

    • Betty 30/03/2013 la 18:23 #

      Silvia, si eu consider ca este una din prajiturile foarte bune…deci nu ma mir ca sotul si fetita ta sunt innebuniti dupa ea.

Lasă un răspuns

