Vanille kipferln

21 dec.

Vă mai provoc cu încă o reţetă pe care trebuie să o încercaţi până la Crăciun 🙂 Eu am făcut o jumătate de porţie seara şi n-am mai avut ce să pun în cutii, aşa că încercaţi-le şi o să vedeţi de ce vă spun asta. Cu această reţetă particip şi la Provocarea lunii decembrie
Ingrediente: 250 g făină,125 g migdale măcinate, 200 unt rece, 1 ou, 1 pacheţel de zahăr vanilat, 100 g zahar, 1 praf de sare

Pentru pudrat: 2 linguri zahăr, 2 pacheţele de zahăr vanilat, 1 lingură zahăr pudră (aşa era în reţeta originală, însă eu le-am tăvălit doar prin zahăr pudră cu gust de vanilie şi s-au lipit mult mai bine)

Mod de preparare: Se pun toate ingredientele împreună într-un bol şi se amestecă bine cu mâna. Untul trebuie să fie rece şi îl tăiem bucăţele. Din aluatul obţinut, se formează o bilă care se pune într-o pungă şi se dă timp de 1 oră la frigider, apoi se formează beţişoare cam de 6-7-8 cm lungime, iar după aceea li se dă o formă de cornuleţ. Se pun în tava cu hârtie de copt, cu puţină distanţă între ele şi se dau la cuptor pentru 12-14 minute la 190 grade C.

Aşa calde se tăvălesc prin zahăr pudră. Se păstrează în cutii de metal, cu capac.

Sursa de inspiraţie

6 răspunsuri to “Vanille kipferln”

  1. Simona 21/12/2011 la 17:23 #

    Cred ca sunt foarte gustoase. Am salvat reteta, sper sa am timp sa le fac inainte de Craciun. Pupici

    • Betty 24/12/2011 la 22:28 #

      Cum e Simona? Ai reusit sa le faci? Un Craciun frumos alaturi de cei dragi

      • Simona 27/12/2011 la 21:06 #

        Da, Betty, am reusit! Au iesit minunate! Te invit sa vezi produsul finit! Pupici si multumesc ptr reteta!

      • Betty 30/12/2011 la 18:50 #

        Simona, am fost in vizita 🙂 Foarte dragute ti-au iesit. Ma bucur ca ti-ai facut timp sa le probezi

  2. Paradis 24/12/2011 la 11:22 #

    Ma bucur ca le-ai incercat! Sint foarte fragede si gustoasa.Sarbatori fericite! Xoxo

    • Betty 24/12/2011 la 22:29 #

      Da, foarte foarte bune au iesit. Am facut jumatate de portie si le-am mancat in aceeasi seara 🙂 Sarbatori fericite si tie

Lasă un comentariu