Gogoşi

31 aug.

Cine nu ştie să facă gogoşi? Cam oricine ştie…Însă cine ştie să facă gogoşi pufoase, care să crească şi care să rămână goale în mijloc?Ei…aşa am vrut dintotdeauna să iasă gogoşile! Nu demult am fost plecaţi într-un „tur al neamurilor” 🙂 să-l numesc aşa şi acolo am văzut-o pe mama soacră cum face gogoşi cu ingrediente „din ochi” 🙂 Aşa că, ajunsă acasă, m-am pus pe treabă. Însă pentru voi, le-am şi cântărit. Mai puţin pumnii de zahăr…cu care o scoateţi voi cumva la capăt. Eiii…ce notă îmi daţi?

Ingrediente: 1 plic drojdie uscată, 500 g făină, 250 ml apă călduţă, un praf de sare, 2 pumni de zahăr, 2 linguri de ulei, coajă de lămâie, esenţă de vanilie

Mod de preparare: Drojdia se amestecă cu apa călduţă, sarea şi zahărul până se dizolvă bine. Apoi se adaugă făina si esenţele şi se frământă totul cu ulei. Dacă e nevoie, se mai poate adăuga făină, până devine un aluat elastic. Îl lăsăm la dospit.

Apoi luăm câte o bilă de aluat, pe care o întindem direct pe o suprafaţă înfarinată, fără a o mai frământa. Foaia trebuie să fie mai grosuţă. Tăiem cercuri cu o cană.

Le lăsăm pentru 10 minute să se mai odihnească.

Încingem bine bine uleiul, apoi punem gogoşile în baia de ulei, cu susul în jos 🙂 Asta e secretul ca ele să se umfle frumos şi să rămână goale în mijloc.

Le scoatem pe şerveţele de hârtie. Le pudrăm cu zahăr, după răcire.

57 răspunsuri to “Gogoşi”

  1. CARMEN 31/08/2011 la 16:29 #

    da betty sunt de acord cu tine,asa imi plac si mie si asa imi ies ,dar ce fac eu cu baiatul meu care le doreste „pline „la mijloc?singurele care mi-au iesit mai plinute sunt cele pe care le fac din aluat de cozonac.dar stii cata munca si timp e la cozonac.poate ai o reteta in genul dar cu munca mai putina ca la cozonac.multumesc.te pup.

    • Betty 01/09/2011 la 10:16 #

      Carmen, sa stii ca nu am o reteta dupa care sa iti iasa gogosile pline, dar daca dau peste vreuna…te anunt 😉 o zi buna iti doresc

    • LAVINIA 11/10/2011 la 23:07 #

      Bun gasit! Un raspuns pentru Carmen:
      Intinde foaia mai groasa cand te apuci de prajit gogosile si daca Betty a zis ca secretul ca sa iasa cu ”gaura” este sa le puna la prajit cu ”susul in jos”, atunci pune-le in tigaie in pozitia in care au stat pe masa. Parte de gogoasa care s-a dospit, in contact cu uleiul fierbinte creeaza golul obtinut de Betty.
      Succes!
      p.S La o compozitie exact ca a lui Betty eu pun si un ou. De gust…de consistenta…

      • Betty 14/10/2011 la 17:35 #

        Lavinia, multumim de tips-uri. Carmen, sper sa iti fie de folos si sa iti iasa niste gogosi exact pe gustul fiului tau 😉 Sunt curioasa…sa ma anunti

    • alexandra prisacariu 06/11/2014 la 19:35 #

      Pentru cele ce doresc gogosile pline la mijloc, delicioase si usor de facut(sunt ca papanasii, pot fi servite cu gem si smantana sau cu zahar pudra )va recomand gogosi rapide cu iaurt.Le gasiti pe net cu aceasta denumire.Eu le-am testat si in 20 min sunt gata.Aluatul este unul moale putin mai gros decat aluatul de clatite, se pun in uleiul incins cu lingurita inmuiata in ulei dupa fiecare umplere.

  2. FLORY 31/08/2011 la 17:24 #

    Ce pufoase,imi plac tare mult gogosile!pupici !

    • Betty 01/09/2011 la 10:17 #

      Flory, pupici si tie. Si mie imi plac, dar prefer sa le fac cand am musafiri ca daca le fac numai pt noi, mananc si tot mananc..pana uit de mine :))

  3. Cristina 31/08/2011 la 17:59 #

    Ce faine sunt!!!! Abia astept sa mai termin si eu treaba la „cuibusor” si sa-mi iau ragazul sa fac. Multumim de reteta, Betty!

    • Betty 01/09/2011 la 10:13 #

      Cri, ma bucur de comentariile tale. Stiu ca urmaresti blogul, doar ca uneori e interesant si sa iti aud parerea. Asa ca, multumesc 🙂 Ma bucur ca iti plac! Spor la ce mai ai de terminat prin casuta si spor apoi la prajiturit, ca ma gandesc ca baietii tai asteapta…dupa cum i-ai invatat sa le tot pregatesti ceva dulce 🙂

  4. My Fancy Cake 31/08/2011 la 20:01 #

    De nota 10. Mi-ai făcut o pofta teribila!

    • Betty 01/09/2011 la 10:18 #

      Multumesc pentru nota 10. Sa stii ca e prima data cand fac gogosi…asa ca ma simt onorata de nota primita 🙂

  5. adela zilahi 31/08/2011 la 22:07 #

    Betty si mie asa imi plac goale pe dinauntru si pufoase! Arata teribil de bine! 🙂 Puup!

  6. maya 31/08/2011 la 23:10 #

    Ce frumusele sînt gogosile astea! perfecte!

    • Betty 01/09/2011 la 10:20 #

      Maya, daca tu care faci asa bunataturi zici ca sunt perfecte….atunci nu pot decat sa iti multumesc. o zi faina sa ai!

  7. alinutzika 01/09/2011 la 00:55 #

    Arata perfect!
    Te-am trecut in lista mea de blogroll. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    • Betty 01/09/2011 la 10:09 #

      Alinutzika, multumesc frumos. Si eu te-am trecut. Te mai astept in vizita

  8. Eileen Cuisine 03/09/2011 la 02:13 #

    Foarte faine aceste gogosi, le voi incerca cat de curand:)

    • Betty 03/09/2011 la 20:48 #

      Multumesc Eileen. Sper sa le incerci si sa imi spui cum ti-au iesit. Eu le-as incerca data viitoare cu branza. Sunt fan 😉 Te invit cu drag sa participi la provocarea lunii „Dulce Romanie”pe care o gazduiesc luna asta pe blogul meu.

  9. Eileen Cuisine 04/09/2011 la 02:27 #

    Multumesc de invitatie, voi participa cu siguranta, imi plac la nebunie vinetele si perele, parca asa tin minte ca erau pe lista de luna aceasta:)
    VOi incerca gogosile dar cu gem pentru ca nu imi place branza deloc, mereu ma cearta mama dar ce sa fac:)))

  10. Mariana 10/09/2011 la 20:22 #

    ca sa fie pline inauntru iei aluat cu lingura si pui continutul direct in ulei(grasime), fara sa mai intinzi foaie.

    • Betty 10/09/2011 la 22:09 #

      Mariana, multumim pt pont 🙂 Sper sa fie si Carmen pe frecventa si sa citeasca comentariul tau ca sa ii reuseasca gogosile pline. O seara buna sa ai

  11. Amoush Froma 13/09/2011 la 22:29 #

    arata excelent! o seara frumoasa :*

    • Betty 13/09/2011 la 22:42 #

      Multumesc pentru aprecieri. O seara buna si tie si te mai astept in vizita 🙂

  12. EMILIA 15/10/2011 la 08:52 #

    Merita nota 10.Eram curioasa sa vad cum iasa si le-am incercat si eu si sunt super,super gustoase si aspectoase

    • Betty 15/10/2011 la 12:59 #

      Emilia, ma bucur tare mult ca le-ai incercat si mai ales ca ti-au placut cum au iesit. O duminica linistita sa aveti

  13. emilia 14/12/2011 la 21:49 #

    foarte bune si aspectoase…am facut si eu dupa reteta asta;mi-au iesit superrrr.mie imi plac cu gaura inauntru si pana acum cu orice reteta am incercat nu mi-au iesit;este pt prima data cand imi iasa ;mii de felicitariii!

    • Betty 15/12/2011 la 12:51 #

      Emilia, ma bucur ca ai gasit in sfarsit reteta potrivita si tehnica potrivita ca sa iti iasa cu gauri. Asa ca, multe felicitari si tie!:)Multumesc de vizita. Sper sa incerci si retetele de Craciun, care vor aparea maine 😉

  14. rebeca 21/03/2012 la 12:53 #

    oua nu pui deloc?

    • Betty 21/03/2012 la 12:59 #

      Nu, Rebeca…oua nu se pun in reteta asta…desi n-ai zice dupa cum arata, asa-i? 🙂

  15. Bogdana 31/05/2012 la 21:58 #

    genial! vreau sa stii ca folosesc foarte des site-urile cu retete pentru a gati dar este primul comentariu care il las. retetele tale arata delicios si sunt usor de facut. chiar acum mananc gogosi dupa aceasta reteta si sunt foooarte incantata. recunosc, initial nu am crezut ca vor iesi ca ale tale. au un gust minunat. te felicit pentru ceea ce faci.

    • Betty 27/06/2012 la 17:56 #

      Bogdana, ce sa zic…ma simt onorata atunci, in primul rand pentru indrazneala si timpul ce mi l-ai acordat de a-mi lasa un comentariu si apoi sigur pentru aprecierile tale vis a vis de munca mea. Si eu te felicit pe tine pentru ca ai incercat aceasta reteta si te-ai bucurat nu doar de succes, ci le-ai si savurat. Te mai astept cu mult drag in vizita

      • ionela barleanu 29/06/2012 la 21:52 #

        imi pare asa de rau ca nu imi ies asa de frumoase si de pufoase.urasc sa fac gogosi ptr ca niciodata nu imi ies.Singura data cand mi=au reusit pufoase a fost o reteta cu un aluat moale care se ia cu lingura si se pune direct in ulei.

      • Betty 07/07/2012 la 16:51 #

        Ionela, secretul ca sa iasa frumoase si pufoase e sa le pui la prajit in muulttt ulei si sa le pui in ulei cu „fundul in sus” 🙂 Adica…asa cum am specificat in reteta. daca procedezi asa, ar tb sa iti iasa. Poate reusesti sa ai candva o experienta pozitiva cu gogosile si atunci o sa le faci cu drag 🙂

  16. Elena 17/08/2012 la 13:50 #

    am facut gogosi dupa reteta ta,au iesit goale inauntru si foarte pufoase,de gust ce sa mai zic? foarte bune,te felicit si iti urez succes

    • Betty 26/08/2012 la 16:37 #

      Elena, din toata inima ma bucur ca ti-au reusit! Fain ca ti-au iesit si gustoase si aspectuoase 😉 Bravo!

  17. Meli 26/08/2012 la 15:12 #

    cat timp ai lasat aluatul la dospit? dupa ce ai facut gogosi le-ai lasat doar 10 min sa stea? Am facut si eu reteta da mi-au iesit tari si nu erau goale inauntru:(:( Am lasat cam mult gogosi la dospit, sa fie asta problema? Deci nu-mi ies gogosi niciodata!!!!Ce produse folositi voi pentru aluat????

    • Betty 26/08/2012 la 16:36 #

      Meli, imi pare tare rau ca nu ti-au reusit gogosile dupa aceasta reteta…dar ce sa zic? Aluatul tau s-a dospit?? Ca mai sunt cazuri in care fie faina e mai veche, fie drojdia..sau nu sunt de calitate asa buna si atunci nu se dospeste. Eu zic ca undeva la o ora ar trebui sa ai deja un aluat dospit, dar repet depinde de mai multe…ce ingrediente folosesti, cat e de cald locul inc are lasi aluatul la dospit…Gogosile eu am inceput sa le tai si pana ce am tot intins si am terminat ultima foaie de taiat, peste primele deja au trecut 10 minute de „odihna” asa ca m-am apucat de copt. Tari poate ca au iesit si ptr ca nu ai lasat foaia suficient de grosuta..si atunci ele s-au uscat la copt in loc sa devina pufoase si sa se umfle. Si pentru gaura din mijloc, le-ai pus la prajit cu „susul in jos” asa cum era specificat?? Ca si faina eu folosesc de tipul 000, din cea care se gaseste la Lidl, iar drojdia uscata de la Dr.Oetker. Eu zic sa nu te dai inca batuta (desi imi pare tare rau ca nu ti-au iesit acum) si sa-ti iei inima in dinti si sa mai incerci 🙂

  18. Alinutza 01/05/2013 la 18:52 #

    Gogosile au iesit sooper!!sunt primele mele gogosi reuside dupa atatea esuari!!!Multumesc pentru reteta!!!

    • Betty 02/05/2013 la 07:49 #

      Alinutza, e o veste foarte buna pe care mi-o dai. E foarte fain sentimentul cand oamenii incearca retete de pe blog si sunt multumiti sau incantati ca tine 😉 de rezultat. Stiu ca gogosile de obicei mai dau batai de cap…dar reteta asta, asa cum si tu ai incercat, daca o respecti, nu poate decat sa iti iasa ceva bun. Ma bucur ca ai avut parte de o reusita in acest domeniu si cred cu siguranta ca asta iti va da avant sa mergi mai departe cu practica :). Paste fericit si linistit sa ai alaturi de cei dragi!

  19. Oana 10/07/2013 la 06:37 #

    Buna,
    Aseara am pus in practica reteta ta de gogosi, ce-i drept cu ceva retineri, fiind o reteta atat de simpla am crezut ca este ceva in neregula; insa mi-au iesit gogoselele delicioase.
    Sunt incantata de rezultat.
    Am incercat diverse retete „culese” de pe net, insa niciuna nu mi-a iesit cum trebuia, dar de aceasta data… SUPER!!!
    Cu siguranta voi incerca si alte retete sugerate de tine.

    • Betty 17/07/2013 la 22:42 #

      Super, Oana! E intr-adevar o reteta simpla…deci nu ma mir daca te-ai gandit ca ceva ar putea sa fie in neregula. Dar ma bucur mult ca ai fost incantata de rezultat. Sper sa ai aceeasi surpriza placuta si cand vei incerca alte retete.

  20. Valentina Mihaescu 24/09/2013 la 21:51 #

    Arata foarte bine gogosile! Incerc si eu reteta.

    • Betty 29/09/2013 la 12:22 #

      Valentina, si arata bine si sunt foarte gustoase. Merita sa le incerci!

      • andreea 24/01/2014 la 13:42 #

        Foarte delicioase gogosile!!!!!!

  21. Andreea 24/01/2014 la 13:44 #

    As vrea sa fac si umplute gogosile,imi puteti spune cum pot sa le fac.

    • Betty 24/01/2014 la 14:01 #

      Multumesc, Andreea! O sa iti iasa intr-adevar niste gogosi delicioase daca respecti pasii indicati in reteta. Daca vrei sa le umpli cu branza, iti recomand sa incerci varianta de aici: https://bettykitchen.wordpress.com/2011/09/21/gogosi-cu-branza/. Daca preferi o umplutura de vanilie, ciocolata sau gem, poti face gogosile simple, dupa reteta asta https://bettykitchen.wordpress.com/2011/08/31/gogosi/, si dupa ce s-au racit, cu ajutorul unei seringi de prajituri (posh), le umpli cu ce doresti. Introduci seringa intr-o parte a gogosii, faci o gaurica mica si pe acolo introduci umplutura. Sper sa iti fie de folos sfaturile 😉 O zi buna sa ai si…te mai astept in vizita pe blog.

  22. ale 01/05/2014 la 14:49 #

    cele mai bune gogosi….reteta miraculoasa…ms mult

    • Betty 02/05/2014 la 20:35 #

      Ale, sunt incurajata de aprecierile tale!Foarte fain ca ti-au iesit si ti-au si placut. Week-end bun sa ai!

  23. Daniela 08/05/2014 la 11:59 #

    O Rețeta extraordinara ! Sunt absolut delicioase !!!! Felicitări!

    • Betty 08/05/2014 la 20:56 #

      Multumesc Daniela!

      • Daniela 17/05/2014 la 13:48 #

        Ai încercat sa pui si ou ? Oare cum ar iesii ?

  24. Betty 18/05/2014 la 15:45 #

    Daniela, nu am incercat sa pun ou in aluat, dar ma gandesc ca nu poate decat sa le faca mai bune :)Poate incerci si ma anunti. O duminica buna sa ai

  25. Elena 25/10/2014 la 16:31 #

    Buna. Vreau sa le dau in cuptor in loc sa le prajesc. Trebuie sa schimb ceva in reteta? Cum sa fac?

    • Betty 29/10/2014 la 03:11 #

      Buna Elena. Nu am incercat niciodata sa coc gogosile in cuptor, doar sa le prajesc. Dar desi nu am incercat, presupun ca vor iesi altceva…in ideea in care, exceptand faptul ca aluatul nu are oua in compozitie, s-ar putea in cuptor „gogosile” sa se transforme cumva in ceva asemanator cu niste „mingi de cozonac” 😦 si nu cred ca asta iti doresti sa iasa. Ma gandesc ca vrei sa le faci in cuptor, ca sa eviti prajirea in ulei, pentru ca asa ar fi mai sanatoase. E de apreciat asta, dar dupa parerea mea nu cred ca vor iesi gogosi. Dar ce sa zic…poti sa incerci…si sa ma anunti si pe mine ce iese. Chiar sunt curioasa. O zi buna sa ai, Elena

  26. aurica 05/03/2016 la 11:32 #

    super gogosi!va rog sa mi spuneti cat i ati lasat la dospit si ce faina ati folosit?va multumesc

    • Betty 09/03/2016 la 08:47 #

      Doamna Aurica, faina folosita e una de tip 000, pentru aluaturi dospite. Aproximativ o ora, cred ca e de ajuns pentru ca aluatul sa se dospeasca. Spor sa aveti!

Lasă un comentariu