Tort cu mousse de ciocolată albă şi fructe de pădure

13 feb.

tort cu mousse de ciocolata alba si fructe de padure 1Pentru că atunci când l-am făcut, am fost pe grabă și pozele nu au ieșit așa de îmbietoare pe cât de bun e tortul, m-am gândit să revin cu alte poze noi…si mai multe

Unul din cele mai bune torturi testate până acum. Doar atât 🙂 Cu inspiraţie de la Angela

Ingrediente

Ingrediente blat: 120 g ciocolată, 120 g unt/margarina, 130 g zahăr, 2 ouă, 70 g făină, 1 linguriţă rasă praf de copt

 Ingrediente mousse ciocolată albă: 250 g ciocolată albă, 125 ml smântână pentru frişcă, 2 foi gelatină, 275 ml frişcă
Ingrediente jeleu fructe de pădure: 300-400 g fructe de pădure (congelate), 3 linguri zahăr, 1+ ½ foaie gelatină
Mod de preparare
Pentru blat: Ciocolata o rupem bucăţele şi o punem la topit pe baie de aburi. Untul îl mixăm cu zahărul, adăugăm ouăle, omogenizăm bine şi încorporăm făina amestecată cu praful de copt. Adăugăm ciocolata topită şi răcită, amestecăm şi compoziţia astfel obţinută (care va fi de consistenţa unei creme mai dense) o turnăm într-o formă rotundă (28cm) tapetată cu hârtie de copt şi dăm la cuptorul preîncălzit circa 25 minute. Când blatul este gata îl lăsăm să se răcească complet după care îl însiropăm cu puţină zeamă de compot (la alegere).

blatPentru mousse: Încălzim smântâna pentru frişcă (nu lăsăm să fiarbă, doar să ajungă la punctul de fierbere). Adăugăm ciocolata ruptă bucăţele şi amestecăm până se topeşte. Între timp punem foile de gelatină la topit, pe care le-am înmuiat în prealabil în apă rece, pe baie de aburi. Cât încă este călduţă compoziţia cu ciocolată adăugăm gelatina şi amestecăm repede.
ciocolata alba topita Batem frişca tare şi încorporăm treptat în ciocolată.
mousse de ciocolata alba 1 Întindem mousse-ul de ciocolată albă şi lăsăm la rece până pregătim jeleul de fructe de pădure.
mousse de ciocolata alba 2Pentru jeleul de fructe: Punem fructele împreună cu zahărul pe foc şi lăsăm să fiarbă vreo 10-15 minute.
amestec fructe de padureSeparăm fructele de zeama pe care o lasă.
fructe de padure Pregătim gelatina ca pentru mousse (vezi mai sus). Punem gelatina topită peste siropul obținut din fierberea fructelor,apoi adăugăm la restul de fructe, amestecăm bine şi turnăm peste mousse-ul alb.
jeleu fructe de padure 1jeleu fructe de padure 2Dăm din nou la rece. E indicat să pregătiți tortul de pe o zi pe alta, pentru a sta o noapte la frigider. Îndepărtăm inelul din jurul tortului.
tort cu mousse de ciocolata alba si fructe de padureȘi feliem cu grijă.
tort cu mousse de ciocolata alba si fructe de padure 1sectiune tort

15 răspunsuri to “Tort cu mousse de ciocolată albă şi fructe de pădure”

  1. Alexandrina 09/08/2012 la 21:18 #

    Delicios tortul tau! Felicitari!

    • Betty 14/08/2012 la 12:53 #

      Alexandrina, a fost unul din cele mai bune torturi pe care le-am mancat vreodata! 🙂

  2. Diana 10/08/2012 la 11:34 #

    Un tort de podium , Betty draga !
    Wk frumos si bun !

  3. Buburuza Bubu 13/08/2012 la 19:14 #

    Yuuumy!!!!Foarte bine arata!!!

    • Betty 14/08/2012 la 12:51 #

      Multumesc, Buburuza. In realitate tortul a aratat si mai bine decat in poze..Ele au fost facute pe fuga 🙂

  4. Gina Stef 15/08/2012 la 18:15 #

    Multumesc, Betty! Tortul arata delicios si vreau sa il pregatesc si eu pentru ziua fiicei mele. Mousse-ul de ciocolata alba cu fructe de padure e preferatul ei. Vreau sa te rog sa-mi precizezi doua aspecte legate de pregatirea lui: 1. Smantana se incalzeste direct pe flacara sau pe baie de aburi? 2. Daca nu gasesc foi de gelatina pot folosi pe cea la pliculete dr. Oetker? Cam ce cantitate crezi ca ar trebui?

    • Betty 15/08/2012 la 22:29 #

      Gina, e o idee super sa pregatesti acest tort de ziua fiicei tale.Cu siguranta invitatii vor fi incantati! Legat de intrebarile tale…1.E vorba de smantana aceea lichida pentru gatit (Dorna iti recomand) care, da, se incalzese direct pe foc, nu pe aburi…si trebuie doar sa fie incalzita, fara a fierbe; 2. Eu am facut tortul in ambele variante, dar nu iti recomand sa folosesti gelatina granule,pentru ca tortul va avea un cu totul alt gust :(…mousse nu va mai fi atat de fin, ci zgrunturos cumva…iar jeleul de fructe va deveni prea „inchegat”. Eu am gasit aceste foi de gelatina in Real si in Kaufland. Sper sa le gasesti si tu si sa va bucurati de un tort de nota 10. Astept sa imi scrii cum te-ai descurcat pana la urma.

      • Gina Stef 21/08/2012 la 14:04 #

        Multumesc pt raspuns, Betty! Abia maine il pregatesc si cu siguranta te anunt cum a iesit.Nu am prin apropiere niciunul dintre magazine dar poate gasesc pana la urma si foile de gelatina: Sa ai o zi frumoasa!

  5. Angi 19/10/2012 la 15:23 #

    Buna draga Betty,
    intamplator am vazut poza pe google si mi-am spus „wow, ce bine seamana cu una din retetele mele” :)) si dreptate am avut, caci te-ai inspirat de la mine…ceea ce ma bucura foarte mult! Insa si mai mult ma bucur ca ai fost multumita de rezultat 🙂
    Weekend placut si te mai astept pe la mine!

    • Betty 19/10/2012 la 22:00 #

      Angi, chiar mi-a placut mult! A fost un tort excelent! De podium…cum zicea cineva aici 🙂 Multumesc mult pt reteta!

  6. Retete Savuroase 28/02/2013 la 10:50 #

    Imi place ca este cu multa crema, trebuie sa incerc si eu reteta.

    • Betty 01/03/2013 la 15:32 #

      E fff bun!! Acum sigur ca gusturile difera, dar eu zic ca merita sa-l incerci!

  7. Me 22/03/2013 la 14:34 #

    arata delicios! merita incercat! pt jeleu se poate folosi si tort gelee in loc de gelatina?

    • Betty 22/03/2013 la 19:12 #

      Si eu zic ca merita incercat! Mie una chiar imi place! In ce priveste jeleul, nu se poate folosi tort gelee pentru ca acesta se pune doar deasupra fructelor, cum e la tarta. In acest caz, fructele trebuie amestecate cu gelatina pentru a putea obtine jeleul ca atare. In cel mai bun caz, poti folosi gelatina alimentara granulata (desi n-am incercat) in loc de foi de gelatina, dar tort gelee e deja altceva. Spor mult sa ai

Lasă un comentariu