Ciorbă de văcuţă cu legume

16 ian.

Întotdeauna mi-a plăcut mult la nunţi ciorbiţa asta, cu gustul de cărniţă şi multe multe legume…

Ingrediente: 500 g carne de mânzat, 1/4 varză mică, 100-150 g fasole păstăi, 1 ceapă, 2 morcovi, 1/2 ţelină mică, 2 cartofi, 150 g mazăre, 1 linguriţă de paprica, piper, sare, 2 cuburi Knorr de vită, 2 linguri pastă de tomate, oţet sau borş, pătrunjel

Mod de preparare: Carnea se spală bine şi se taie cubuleţe. Se pune la fiert în apă rece cu sare. Se ia spuma des şi se fierbe aproape de tot. Nu trebuie sa fie foarte bine fiartă pentru că o să mai fiarbă şi împreună cu legumele. Apoi scoatem cărniţa afară şi strecurăm supa. Dacă vreţi, puteţi arunca zeama asta în care a fiert cărniţa, dar nu vă recomand pentru că are un gust ff bun. Aşa că puneţi înapoi pe foc oala cu zeama de carne strecurată, adăugaţi şi bucăţelele de carne, 2 cuburi Knorr de vită, condimentăm cu paprica şi piper. Adăugăm şi varza tăiată nu foarte mărunt şi păstăile de fasole. Eu am folosit fasole din congelator care era doar opărită, aşa că avea nevoie de timp mai mult ca să fiarbă. Dar dacă folosiţi din cea fiartă, o adăugaţi mai târziu. Tot acum adăugăm în ciorbiţă şi zarzavatul tăiat mărunt, adică morcovii, ceapa şi ţelina, călite puţin separat. Completăm cu apă şi lăsăm ciorbiţa să fiarbă la foc mic. După 10 minute de când a început să fiarbă, adăugăm şi cartofii tăiaţi cubuleţe. Continuăm fierberea. Când toate legumele şi cărniţa sunt fierte, adăugăm 150 g mazăre fiartă. Dacă e nefiartă o adăugăm puţin mai repede. Punem 2 linguri pastă de tomate, oţet sau borş şi pătrunjel tocat. Mai dăm 2 clocote şi ciorbiţa noastră delicioasă e gata. O servim cu smântână şi ardei iute.

8 răspunsuri to “Ciorbă de văcuţă cu legume”

  1. Simona 16/01/2012 la 18:41 #

    Foarte buna! Asta am avut si noi in weekend! Pupici

    • Betty 20/01/2012 la 18:23 #

      Simona, se pare ca si tu ai fost in acelasi gand cu noi in ce priveste ciorba 😉 Pupici si tie

  2. Licuta Marin 16/01/2012 la 20:16 #

    Tare buna ciorbita!!!Gand la gand…astazi am facut si eu:)Pup!

    • Betty 20/01/2012 la 18:22 #

      🙂 Licuta, gand la gand..dar bun gand 🙂 E deosebita ciorbita asta, asa-i?

  3. Tania 09/02/2012 la 12:56 #

    mmm…abia astept sa o gust…tocmai am gatit-o 🙂

    • Betty 09/02/2012 la 14:04 #

      Mhh..cred ca o sa va placa.Iar te pui rau cu stomacul lui Ionel pana vine acasa :))

  4. Simona 30/03/2013 la 16:00 #

    e buna ciorba, am facut-o si eu, si nu am pus nici 2 linguri de pasta de tomate si ff putin otet, dar mi-a iesit atata de acra k mi-o venit sa o arunc. eu nu sunt experimentata in bucatarie caci sunt inca prea tanara si nu stiam ca pasta ii va da atata acreala. in fine

    • Betty 30/03/2013 la 18:18 #

      Simona, e vorba de 2 linguri pasta de tomate in reteta…dar depinde daca astea 2 linguri le pui la 2 l de apa sau la 5 l de exemplu. Pentru ca nu am specificat cantitatea de apa pe care eu am folosit-o (care e greseala mea). Deci eu am pus 5 l…ceea ce e foarte ok pt 2 linguri pasta de tomate + otet. Imi pare rau ca ti-a iesit atat de acra, pentru ca ea e o ciorba fff buna din punctul meu de vedere. Poate o mai incerci asa in varianta asta inca o data.

Lasă un comentariu