Tartă crocantă cu cireşe şi afine

25 iun.

O minunăţie de tartă, cu pufoşenie de foietaj, cremă delicată de iaurt cu cireşe şi afine şi crustă crocantă cu migdale.

De când am văzut provocarea lunii iunie „Dulce Romanie”, găzduită de această dată pe blogul lui Anto, mi-am tot frământat mintea ce să fac cu unul din ingredientele propuse-cireşe şi mentă. Şi ieri am executat această bunătate, cu care desigur particip la masa virtuală având plăcerea să răspund invitaţiei pe care Anto mi-a făcut-o. V-o propun spre delectare…şi repede, până mai găsiţi afine şi cireşe prin piaţă.

Ingrediente

Pentru blat: 1 bucată foietaj de 400-500 g

Pentru umplutură: 245 g iaurt, 170 g zahăr, 3 1/2 linguri făină, 1 ou şi un gălbenuş, 1 plic zahăr vanilat, 1/2 sticluţă esenţă de vanilie, un praf de sare, 1 farfurie de afine, 1 farfurie de cireşe

Pentru crustă: 7 linguri făină, 5 linguri unt rece, 3 linguri zahăr, 80 g felii de migdale

Mod de preparare
Încingem cuptorul. Acoperim fundul unei forme rotunde de tort cu hârtie de copt, iar marginile le ungem cu margarină şi presărăm făină. Lăsăm foietajul să se decongeleze, la temperatura camerei. Apoi îl punem în formă, ridicăm marginile şi mai „cârpim” pe ici, pe colo dacă mai e nevoie.

Acoperim foietajul cu folie de aluminiu, peste care presărăm boabe de fasole. Boabele vor ajuta să nu se umfle în pene aluatul 🙂

Dăm la copt pentru aproximativ 10 minute.

Între timp, mixăm într-un bol iaurtul, zahărul, făina, ou şi gălbenuşul, zahărul vanilat şi sarea. Apoi adăugăm afinele şi cireşele, cărora le scoatem dinainte sâmburii şi le tăiem în bucăţele mai măricele.

Amestecăm bine crema de iaurt cu fructele…

…şi turnăm totul peste foietaj.

Continuăm coacerea încă vreo 25 minute, la foc mic (160 grade) până compoziţia începe să devină consistentă.

Între timp, amestecăm ingredientele pentru crustă. Migdalele  le adăugăm doar la final.

Trebuie să fie ca nişte fârâmituri…

…pe care le împrăştiem peste compoziţia din tavă…

…şi mai dăm la copt înca vreo 10 minute…

…până devine uşor maronie.


Lăsăm tarta să se mai domolească, apoi desprindem marginea formei.

O tăiem abia când e complet rece, cu un cuţit cu dinţi.

Şi desigur, o felie pentru voi 🙂

14 răspunsuri to “Tartă crocantă cu cireşe şi afine”

  1. Dulcegarii culinare 25/06/2011 la 20:16 #

    Cat de bine arata… imi place la nebunie cum sta aluatul de tarta cocotzat peste compozitie.. Cat despre combinatie.. absolut delicioasa.. eu i-au o felie clar.. si mai pui una la masa Provocarii ? ;)) Pupici

    • Betty 25/06/2011 la 22:04 #

      Anto, pun pun si la masa Provocarii, sigur. Ca doar de-asta am facut-o. Special si cu dedicatie 🙂 Ti-am zis eu ca pana la urma, fac…deci, iata ce a iesit! Pofta buna sa ai la feliuta cu care te-ai servit.

  2. Dulcegarii culinare 26/06/2011 la 15:58 #

    Multumesc tare mult pentru participare!! abia astept periplul retetelor peste cateva zile.. !! o tarta minunata !! Astept datele pe mail.. dulcegarii.culinare@yahoo.com
    pupici

    • Diana 03/07/2011 la 10:42 #

      Unde ai găsit fulgii de migdale?

      • Betty 03/07/2011 la 11:29 #

        La Kaufland gasesti migdale de tot felul…si fulgi/feliute si intregi si tocate.

    • Betty 04/07/2011 la 11:04 #

      Anto, desi am fost plecata saptamana trecuta si nu am avut acces la internet, abia am asteptat sa akimg acasa sa vad cat de bogata si gustoasa e Masa Provocarii si mhh….intr-adevar am avut ce sa astept, pentru ca fetele au fost tare harnicute. Multumim de gazduire.

  3. Zazuza 04/07/2011 la 07:23 #

    foarte interesanta crema ta de iaurt! am notat-o 😉

    • Betty 04/07/2011 la 11:06 #

      Zazuza, dupa cate am vazut si tu ai niste combinatii interesante prin retetele tale, asa ca aceasta crema de iaurt nu o sa iasa din tiparele tale 🙂 Si..chiar merita incercata! Te pup

  4. hapleablog 06/07/2011 la 19:57 #

    Foarte frumos arata tarta.

    • Betty 07/07/2011 la 09:48 #

      Multumesc, Victor.Ti-o recomand sa o incerci

  5. Camy 16/09/2011 la 16:37 #

    Imi place tare mult tarta ta,deasemenea si blogul tau si cred ca am sa o incerc si eu.Te-am si adaugat in lista mea pentru a te putea urma mai indeaproape.Mi-ar face mare placere daca ai dori sa-ti fiu partenera!
    O zi placuta iti doresc!!!

    • Betty 16/09/2011 la 17:10 #

      Camy, multumesc pt vizita si pentru aprecieri. Ma bucur ca iti place blogul meu. Te invit cu drag sa incerci tarta asta. E deosebita la gust! Dar si aspect 🙂 La ce te-ai referit mai exact cand ai spus „partenera”? Multumesc ca m-ai adaugat la blogroll. Am intrat si eu sa te „cunosc” si iti spun si eu felicitari pt blog. Mi-a placut tare mult faptul ca le faci cunoscut vizitatorilor tai despre dragostea lui Dumnezeu. Oamenii au nevoie de asta. Si apreciez! M-am bucurat sa iti vad si printii si printisoarele. Sunt tare scumpi! Am vrut sa iit las cateva comentarii pe blogul tau, dar nu am reusit 😦 Nu stiu de ce

      • Betty 16/09/2011 la 17:11 #

        Si Camy, am uitat sa iti spunca te astept cu drag sa participi la Provocarea lunii septembrie „Dulce Romanie” 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. PAPA BUN-TARTA da « Mariloco's Blog - 19/07/2011

    […] https://bettykitchen.wordpress.com/2011/06/25/tarta-crocanta-cu-cirese-si-afine/ LikeBe the first to like this post. […]

Lasă un comentariu