Tort Nesquik

25 mai

Un răsfăţ de ziua mea :)…inspirat de la Leo Flori. O experienţă pe care ai mai tot repeta-o 😛 atât de buuunnnnn este. Pentru cei care nu sunteţi amatori de mult dulce, mai puteţi renunţa la ceva zahăr din cremă. În rest, toate bune şi delicioase.
Ingrediente
Pentru blat : 2 albuşuri, 2 linguri zahăr, 1/2 lingură făină, 1 şi 1/2 lingură alune de pădure măcinate
Avem nevoie de 3 foi, deci repetăm compoziţia de încă 2 ori.
Pentru crema 1 :   250 ml frişcă lichidă, 100 g ciocolată amăruie, 40 g unt
Pentru crema 2 : 6 gălbenuşuri, 340 ml lapte, 3 1/2 linguri făină, 3 1/2 linguri zahăr + 85 g zahăr, 85 g unt, 70 g cacao Nesquik (pulbere, nu preparată)

Mod de preparare

Pentru blat: Măcinăm alunele de pădure mărunt.

Batem albuşurile spumă cu un vârf de sare, adăugăm zahărul când spuma devine consistentă şi mixăm până se topeşte. Punem la urmă şi făina amestecată cu alunele măcinate şi amestecăm uşor, cu o spatulă, de sus în jos.

Întindem compoziţia uniform pe forma de tort, pe care o tapetăm cu hârtie de copt şi apoi o ungem bine-bine cu grăsime.

Coacem în cuptorul încins la foc mic. Atenţie că se coace repede.

Repetăm compoziţia şi procedeul de încă 2 ori, pentru că avem nevoie de 3 foi. Teoretic se numesc foi…pentru că de fapt sunt 3 blaturi subţirele, deci să nu vă aşteptaţi să vă iasă tari ca şi foile de prăjitură.

Pentru crema 2 : Într-o crăticioară pe foc, amestecăm cu un tel gălbenuşurile cu lapte, făina şi 3 1/2 linguri zahăr, la foc mic până se îngroaşă ca o budincă. Lăsăm la răcit.

Frecăm untul, care trebuie să fie la temperatura camerei, cu 85 g zahăr şi 70 g Nesquik pudră şi adăugăm câte o lingură în budinca răcită. Mixăm bine şi apoi punem crema la rece.

Pentru crema 1 : La bain-marie topim ciocolata şi untul. Lăsăm să se mai domolească (2-3 minute), apoi ungem toate cele 3 foi de blat (reci) cu această ciocolată topită.
Asamblare : După ce s-a întărit puţin ciocolata, aşezăm un inel de tort în jurul primei foi, ungem cu 1/3 din crema cu Nesquik şi 1/3 din frişca lichidă bătută băţ.
Repetăm de încă 2 ori. Peste ultima frişcă, presărăm Nesquik şi dăm tortul la fridiger până a doua zi.

9 răspunsuri to “Tort Nesquik”

  1. adela zilahi 25/05/2011 la 08:26 #

    yumy de tot! super delicioasa! nu as refuza feliuta as papa tot!

  2. adela zilahi 25/05/2011 la 08:28 #

    Si LA MULTI ANI, MULTA SANATATE SI FERICIRE! PUP!

    • Betty 25/05/2011 la 09:52 #

      Adela, multumesc pentru urari.Si ma bucur sa vad ca ma vizitezi des. Sa stii ca nici nu prea ai cum sa refuzi feliuta asta delicioasa 🙂

  3. simona titirca 05/04/2012 la 20:39 #

    Intrebare?a rezistat pana a doua zi? La mine nu ar fii rezistat cand il fac de ziua lui naomi am sa iti spun daca am reusit sa ii conving ca trebuie mancat maine.
    Sau solutia mea intodeauna este ,tot ce vrei sa faci in liniste si cu concentratie maxima -(FA SEARA).!!!!!
    La mine asa functioneaza ,mai ales ca cel mai mare pofticios din casa noastra,este chiar scumpul meu ,de vina este Mica care a facut si face multe ,multe bunatati de aia sunt Nicu si Mihaita asa bine facuti !? are cu cine sa semene(ha ,ha)

    • Betty 07/04/2012 la 10:41 #

      Simona, trebuie sa reziste pana a doua zi :)) Chiar daca e sa-l ascunzi pe undeva. Asta pentru ca foile de blat ies oarecum usor crocante, iar crema e mai molicica. Dar dupa ce il asamblezi, stand o noapte la frigider, crema insiropeaza cumva foile, care devin moi si asa nu ai probleme sa iti „plece” crema dintre foi cand il tai.

  4. silvia 01/10/2013 la 20:08 #

    ce dimensiune are tava ?26 este bună

    • Betty 01/10/2013 la 20:25 #

      Silvia, ma bucur ca ai adus in discutie marimea tavii pentru ca abia acum am observat ca nu am trecut-o in cadrul retetei. Dimensiunea tavii mele a fost de 28 cm, deci daca folosesti de 26 cm e foarte bine. Spor sa ai si sper sa-ti placa. Anunta-ma despre cum ti-a iesit

      • silvia 01/10/2013 la 20:32 #

        J-am făcut acum ceva timp. dar am copt foile într o cratiţă.Au ieşit.M-am chinuit dar a ieşit foarte bun. Am făcut o foaie făra făină.

  5. Betty 09/10/2013 la 22:14 #

    O, daca le-ai facut in cratita cred ca te-au chinuit foile. Eu le-am facut in forma detasabila si chiar si asa am vazut ca sunt destul de sensibile. Dar important e gustul pana la urma, nu? Daca iese bun…se merita 🙂

Lasă un comentariu