Cornuleţe fragede

6 Iun

Cornuleţe pe care le-am făcut de Crăciun, dar reţeta lor a rămas nepostată. Şi dacă tot se apropie cu paşi repezi sărbătoarea de Paşti, m-am gândit că poate sunteţi în căutarea unei reţete de cornuleţe care se prepară foarte uşor şi sunt fragede şi gustoase. Se pot pregăti cu câteve zile în avans, pentru că vor deveni mai fragede cu cât stau mai mult. Le puteţi păstra foarte bine în cutii metalice.

Ingrediente: 200 g untură, 2 ouă, 1 lingură de oţet, 150 g zahăr, 1 plic praf de copt, 1 lingură de smântână, 500 g făină

Mod de preparare: Se amestecă toate ingredientele pentru aluat. Se ia câte o bilă de aluat, care se întinde cu sucitorul pe o suprafaţă înfarinată. Cu ajutorul unui capac de oală, se decupează un cerc, care se împarte apoi în 4-6 „triunghiuri”.

cornulete cu rahat 1Se pune pe fiecare bucată rahat, gem, nucă…după preferinţă…

cornulete cu rahat 2…se rulează şi se aşează în tava tapetată cu hârtie de copt.

cornulete cu rahat 3Se dă tava la cuptor, la foc potrivit până devii aurii.

cornulete cu rahat 4Cît sunt încă calde, cornulețele se tăvălesc prin zahăr pudră, pentru a se lipi de ele.

Cât sunt calde, se tăvălesc prin zahăr pudră.

14 Răspunsuri to “Cornuleţe fragede”

  1. Retzetar de... fericire 06/04/2012 la 09:06 #

    M-ai convins, cred ca am sa fac si eu niste cornulete, tot vin Floriile si eram in pana de idei. Iti multumesc!

    Miana

    • Betty 06/04/2012 la 10:41 #

      Miana, e bine daca te-am convins. Spor la treaba sa ai atunci🙂 Vei fi multumita de rezultat, daca folosesti untura

  2. simona titirca 06/04/2012 la 09:30 #

    Si pe mine Betty , si sa stiii ca de mult cautam reteta asta cu untura ,mi-a spus Mihai ca avem acasa ceva untura si i-am spus sa nu o consume la nimic ca vreau sa fac cornulete,dar nu aveam reteta ,acum o am de pasti o fac , aici am incercat ceva asemanator dar cu margarina nu prea am fost multumita de rezultat.

    • Betty 06/04/2012 la 10:40 #

      Cu margarina sigur nu ies…poate cu unt ar fi iesit ceva, ca de obicei untul fragezeste. Dar reteta asta cu untura e minunata, te asigur! Sunt asa de fragede ca ti se inmoaie in gura! Untura si otetul se pare ca sunt secretul lor!

  3. simona titirca 06/04/2012 la 09:37 #

    Fii atenta ca te stresez astazi fac supa ta de legume cu crutoane aici este vinerea mare si nu vor sa manance carne si m-am gandit ca sta este numai bine petru ziua asta dar sincer am emotii cu crutoanele ca ei mananca numai paine neagra si la tine am vazut paine alba si pufoasa ,nu stiu tu ce zici merge oare si cu paine neagra ,poate si rup putini dinti care ii mai au(ha,ha )am ras ,totusi au 90 de ani amandoi trebuie sa fiu putin atenta cu mancarurile prea crocante.o zi binecuvantata iti urez.

    • Betty 06/04/2012 la 10:30 #

      Simona, eu cred ca merge sa faci crutoane si din paine neagra (desi eu nu am incercat cu acest fel de paine)…oricum tari ies si cu unele si cu altele…dar poate le lasi mai putin in cuptor, numai cat sa se faca putin crocante😉 In plus,ele se pun in supa numai chiar inainte sa o mananci, dar ei daca au probeleme cu dintii, si le pot pune dinainte si atunci se inmoaie. Singura problema pe care eu o vad, e ca s-ar putea crutoanele din paine neagra sa fie mai amarui…mie asa mi se pare painea neagra🙂 Dar ei daca o consuma in mod normal, nu ar tb sa aiba probleme de gust🙂
      Spor iti doresc

  4. ILEANA 06/04/2012 la 10:55 #

    minunate,arata super ,nota10 am sa le fac si eu!mersi de reteta!

    • Betty 07/04/2012 la 10:37 #

      Ileana, sa ai mult spor! Sigur o sa fie pe placul vostru daca va doriti niste cornulete fragede

  5. simona titirca 06/04/2012 la 14:45 #

    Betty draga am trait un moment de bucurie in momentul cand i-am asezat la masa .
    Ti-am urmat sfaturile si care crezi ca a fost delicatesa cea mai apreciata , crutoanele .atat de mult le-a placut ca mai vor sa le fac o portie diseara,mi-a mai ramas supa si desi am stat cu grija acum sunt pe deplin multumita.
    Domnul sa te binecuvanteze ,incet incet ajung la concluzia ca se poate manca si „ieftin si bun”.

    • Betty 07/04/2012 la 10:38 #

      Simona, ce ma bucur pt tine! Si pentru batraneii tai ca le-a placut!🙂 Cred ca sunt incantati ca de acum primesc tot altceva de papa, dupa cum vad😉

  6. Moni 04/10/2012 la 22:18 #

    le-am facut si sunt absolut superbe! am facut fericita o familie intreaga😛 multumim pentru reteta, Betty! esti minunata! >:D<

    • Betty 19/10/2012 la 22:12 #

      Moni, nici nu stii cat ma bucur ca le-ai incercat si v-au placut!

      • Moni 02/11/2012 la 22:51 #

        sunt pe cale să le mai fac o dată, având o experiență plăcută deja😛

      • Betty 19/11/2012 la 21:26 #

        Moni, ce bine imi pare ca le-ai incercat! Si eu le consider „experiente placute”🙂

Lasă un răspuns

