Tort cu 3 mousse de ciocolata

25 Mar

tort cu 3 mousse de ciocolata 3Data viitoare o sa fac cateva modificari. O sa pun cate 2 foi de gelatina in fiecare mousse pentru ca acum nu s-a intarit pe cat ma asteptam…desi a fost cremos si foarte bun, dar mie mi-ar place mai tare. Si eu as dubla cantitatile la blat pentru a fi unul mai grosut. In rest..un tort delicios de te lingi pe degete😉

tort cu 3 mousse de ciocolata 1Ingrediente

Pentru blat (o formă cu diametrul de 28 cm): 60 g migdale pudra (sau nuci), 100 g zahar pudra (60+40), 20 g cacao, 4 albusuri, 1 varf de sare; optional 1/2 fiola esenta rom

Pentru mousse-ul de ciocolata alba: 125 ml smantana pentru frisca, 200 g ciocolata alba, 2 foi de gelatina, 250 ml frisca lichida

Pentru mousse-ul de ciocolata cu lapte: 125 ml smantana pentru frisca, 200 g ciocolata cu lapte, 2 foi de gelatina, 250 ml frisca lichida

DSC05690 (FILEminimizer)

Pentru mousse-ul de ciocolata amaruie: 125 ml smantana pentru frisca, 200 g ciocolata amaruie, 2 foi de gelatina, 250 ml frisca lichida

Mod de preparare:

Pentru blat : Se amesteca migdalele/nucile macinate cu 60 g zahar pudra si cacaua. Separat batem albusurile spuma cu sarea, apoi adaugam 40 g zahar pudra. Se toarna amestecul de migdale/nuci peste albusurile batute si se amesteca usor cu lingura/spatula.Punem in forma unsa cu unt si coacem 15 minute la 200 grade.

DSC05640 (FILEminimizer)Pentru mousse-ul de ciocolata alba : Punem intr-un vas la bain-marie smantana pentru frisca impreuna cu ciocolata rupta bucatele. DSC05672 (FILEminimizer)Amestecam des pana se topeste, apoi o lasam putin la racit. Intre timp, gelatina se taie bucatele si se pune la inmuiat in apa, atat cat sa o acopere, timp de 10 minute.

DSC05693 (FILEminimizer) Apoi se dizolva la bain-marie, nu se fierbe! Cat timp ciocolata este inca calduta, punem gelatina racita si ea putin si amestecam repede. Separat batem frisca lichida, apoi turnam incet amestecul de ciocolata.

mousse de ciocolata Mixam la viteza mare pana se intareste. Mousse-ul obtinut se toarna peste blat. Se da la rece cca 1 ora, ca sa se intareasca suficient pentru urmatorul strat de mousse.

Celelalte 2 mousse-uri se prepara la fel ca cel de ciocolata alba.

Cand asamblam tortul in jurul blatului se pune inelul formei de tort, peste blat mousse-ul de ciocolata alba…

DSC05652 (FILEminimizer)Se da la rece 1 ora, urmeaza mousse-ul cu ciocolata cu lapte, iar la rece 1 ora si ultimul mousse-ul de ciocolata amaruie.

DSC05684 (FILEminimizer)Se pune iar la rece pana la ornat. Eu am folosit frunzulite de ciocolata si moturi de frisca.

tort cu 3 mousse de ciocolata

tort cu 3 mousse de ciocolata 2Inspiratia pentru blat: LeoFlori

36 Răspunsuri to “Tort cu 3 mousse de ciocolata”

  1. Georgiana C 27/11/2013 la 17:38 #

    Buna!
    Am si eu o intrebare, cum este frisca hochwald, topping cream?
    Am cumparat-o astazi ca sa fac un experiment cu ea, insa mi-e frica pentru ca nu stiu cum va iesi, dar… pana la urma trebuie sa-mi iau inima in dinti si s-o incerc, ca d-aia mi-am cumparat-o.
    De obicei, foloseam frisca Hulala pentru ca o gaseam pe la toate magazinele, dar astazi mi-am luat de la Lidl aceasta frisca Hochwald.
    Felicitari pentru tort, a iesit foarte bine.
    Pupici.

    • Betty 27/11/2013 la 20:13 #

      Georgiana, dupa cum poti vedea in poze eu am folosit frisca Hochwald, topping cream pe post de smantana pentru frisca, deci am pus-o la topit impreuna cu ciocolata, asa ca in privinta asta nu ar trebui sa ai emotii, ca nu e vorba sa o bati…Pe de alta parte, frisca lichida care trebuie batuta la tortul asta am folosit marca Pilos, tot de la Lidl, desi si eu de obicei folosesc Hulala. Cu frisca Pilos eu am patit o data sa nu mi se bata, dar la un alt tort. Insa intre timp am aflat un secret care s-ar putea sa iti fie de folos: frisca asta trebuie batuta intr-un castron de inox RECE (poti sa il pui inainte in frigider) + paletele mixerului ar trebui sa fie si ele reci. Daca o bati in felul asta, teoretic nu ar trebui sa ai probleme. Oricum, tortul e unul foarte bun si abia astept sa imi spui cum ti-a iesit🙂

  2. melinda 09/12/2013 la 14:11 #

    am si eu o intrebare? ce diametru are tortul? eu am forma de tort din acela normal, nu mare… si as vrea sa stiu daca e ok …
    multumesc🙂

    • Betty 09/12/2013 la 18:14 #

      Melinda, forma mea e o idee mai mare, adica are 28 cm in loc de 26 cat au in mod obisnuit. Deci e ok, daca ai o forma normala. O seara buna sa ai!

      • melinda 10/12/2013 la 10:52 #

        ok..multumesc de raspuns.
        Doresc sa fac acest tort pentru ziua sotului meu in 27 dec.🙂

      • Betty 12/12/2013 la 12:44 #

        O, daca e prieten cu ciocolata, sigur o sa-i placa. Si e un tort fin si rafinat, cu care il vei impresiona si pe el si musafirii🙂 Abia astept sa-mi scrii reactiile.

  3. Pepsz Light 13/12/2013 la 21:20 #

    Wow….imi place ideea …imi place cum arata ….imi place totul…il fac si eu zilele astea…sper sa am noroc sa nu fac vreo prostie…Multumesc mult pentru sfaturi

    • Betty 13/12/2013 la 23:08 #

      Nu ar trebuie sa faci nici o prostie daca respecti reteta🙂 Cu putin curaj si urmarind indicatiile o sa iasa cu siguranta. Mult spor!

  4. Pepy Light 13/12/2013 la 21:22 #

    Ajutati-ma va rog cu prajituri-torturi fara coacere in cuptor …pentru ca nu am cuptor…MULTUMESC PUPICI CU LIPICI

  5. Betty 14/12/2013 la 22:42 #

    Cu placere🙂

  6. Pepy Light 17/12/2013 la 19:59 #

    Draga mea…nu pricep ce rupi la gelatina aia…eu am gelatina praf o pun la inmuiat 1ö minute asa cum ai scris….. cata apa pun pentru dizolvare in baie-marine?
    Chestia asta cu gelatina nu o inteleg…poti sa imi explici te rog?

    • Betty 18/12/2013 la 11:37 #

      Gelatina pe care eu am folosit-o la tortul asta e una care se prezinta sub forma de foite subtiri, nu e praf/granulata. E si o poza cu ea in reteta tortului. O gasesti la Kaufland sau Real. E tot de la Dr.Oetker, doar ca sunt 6 foite de cate 10 g fiecare. De-asta spuneam ca inainte de a o pune la inmuiat trebuie taiata cu foarfeca in bucatele mai mici. Eu am folosit o olicica mica, de genul unui bol, pentru a o inmuia si apa trebuie pusa doar cat sa acopere gelatina…n-am cantarit-o, dar in tot cazul nu mai mult de 100 ml. Undeva intre 50-100 ml🙂 De obicei la celelalte torturi folosesc si eu gelatina granulata, dar aici ti-as recomanda sa folosesti foite. Daca totusi nu gasesti de cumparat, poti folosi granule. Acum am cautat un pic pe internet sa vad care e gramajul…asadar echivalentul la 2 foi de gelatina (20 g impreuna) e 2 plicuri de gelatina praf (tot 20 g impreuna). Deci pentru fiecare mousse folosesti cate 2 plicuri de gelatina praf, in total 6🙂 Si o lasi 10 minute la inmuiat, dupa care pui craticioara cu gelatina inmuiata deasupra unei alte cratite in care ai apa care fierbe. Tot secretul gelatinei e sa NU o lasi sa fiarba, altfel isi pierde proprietatile si nu isi mai face efectul de a intari crema (asta am auzit si eu dar nu am patit niciodata). In tot cazul nu te lasa intimidata de o gelatina😉 O amesteci acolo pe baie de aburi si din cand in cand o verifici cu degetul. Si cand e fierbinte si vezi ca granulele/foaia s-a topit e gata. O pui in ciocolata dupa ce ai lasat-o sa se racoreasca…dar nu de tot ca altfel risti sa ti se inchege toata gelatina. Suna poate putin complicat, dar nu e…Si nu stiu cat de clara am fost eu cu explicatiile dar sper sa fi inteles si sa te incumeti. Si bineinteles sa ai succes🙂 Oricum, daca mai ai alte intrebari iti stau la dispozitie si incerc sa iti raspund cat de repede posibil…asta avand in vedere ca ma pregatesc sa nasc din moment in moment, mai ales ca deja am depasit termenul🙂 O zi buna sa ai!

      • Pepy Light 18/12/2013 la 19:08 #

        Oooooo felicitari mamicuto asta da cadou de Craciun sa aveti un bebelas frumos si sanatos

      • Eugenia 29/01/2014 la 14:09 #

        Plicul de gelatina foi are 10g in total (nu pe fiecare foaie), deci o foaie de gelatina are 1,67 grame, in consecinta se folosesc 3,34 grame de gelatina la fiecare tip de crema.

      • Betty 29/01/2014 la 15:51 #

        Eugenia, am vazut acum comment-ul tau si am verificat inca o data gramajul unui plic cu foi de gelatina si raspunsul pe care i l-am dat lui Pepy Light…si mi-am dat seama ca am facut o mare gafa!! Intr-adevar, cantitatile sunt corecte asa cum le-ai scris tu. Eu daca am folosit foi, cand i-am explicat ei nu stiu de unde am vazut eu ca o foaie are 10 g, cand de fapt toate 6 insumau 10 g! Totusi in commentul urmator primit de la Pepy ea zice ca l-a incercat si i-a iesit genial. Ma gandesc cum?? Sau usurarea e ca poate intre timp a gasit si a folosit si ea gelatina foi. Oricum, multumesc mult Eugenia ca mi-ai atras atentia pentru ca altfel nu cred ca as fi sesizat. Suntem oameni cu totii si mai gresim si noi..:) O zi buna sa ai!

  7. Pepy Light 17/12/2013 la 20:10 #

    Vreau sa fac tortul asta de Craciun….daca nu imi iese plang….si ca sa nu plang ma informez….pupici cu pitici

  8. Pepy Light 22/12/2013 la 20:44 #

    La multi ani tie , la bebelas si la intreaga familie….am facut tortul e genial ..dulce dar e bun….pupici cu sclipici.

    • Betty 23/12/2013 la 22:00 #

      Multumim Pepy. Tortul acesta trebuie „consumat responsabil”: in cantitati mici si savurat lingurita cu lingurita😉. Un an nou plin de liniste si impliniri!

  9. Alina 30/12/2013 la 09:53 #

    Buna, din 4 albusuri a iesit asa subtire blatul? Eu vreau sa il fac mai gros, si voiam sa stiu daca ingredientele pt blat le-ati trecut direct in cantitate dubla sau ati trecut din cat ati facut dvs pt tortul din imagine? Multumesc!

    • Betty 30/12/2013 la 16:21 #

      Buna, Alina! Blatul care se vede in imagine e facut din 4 albusuri. Deci, daca il vrei mai gros, ar trebui dublate cantitatile. Spor la prajiturit si un an nou cu sanatate!

      • Alina 31/12/2013 la 10:01 #

        Multumesc mult pt raspuns! Va doresc un An Nou cu sanatate si bucurii nenumarate si bebe sanatos si voios!🙂

  10. loredana 10/03/2014 la 00:03 #

    buna, pot folosi frisca hulala si pt topit ciocolata si pt a face frisca din ea? ca sa nu iau si smantana si frisca… multumesc, tortul arata superb, maine il fac si eu. sper sa iasa!

    • Betty 10/03/2014 la 08:21 #

      Buna dimineata, Loredana! Da, poti folosi frisca lichida si pentru a topi ciocolata si pentru a face frisca din ea. Spor la gatit si astept impresii😉
      O zi buna sa ai!

  11. Violeta 31/07/2014 la 13:14 #

    Multumesc mult pentru reteta.
    Este minunata.
    Eu am schimbat putin blatul (l-am facut pe cel clasic).
    Am avut o problema cu mousseul de ciocolata alba. A iesit putin mai moale.
    Care sa fie explicatia?
    Faptul ca ciocolata nu contine cacao?

    • Betty 03/08/2014 la 00:55 #

      Minunat, Violeta! Eu am facut tortul acesta cu cateva luni in urma si imi amintesc si eu ca mi-a iesit unul din mousse-uri mai moale. S-ar putea sa fie cacaua (sau lipsa ei :)) problema. Nu stiu ce explicatie sa-ti dau. Nu stiu cum a fost la tine, dar la mine nu a fost asa mare diferenta in consistenta, deci a fost ok.

  12. carmen 31/01/2015 la 16:43 #

    Foarte apetisant arata,felicitari! Am preluat si eu cateva idei din aceasta reteta minunata,sper sa imi iasa desi sunt putin cam suparata ca deja are cam 1h la frigider si mousseul de ciocolata mi se pare nu totusi de gros ,e prea devreme sa ma ingrijorez,oare?!Ce metoda rapida as putea sa aplic daca gelatina s-a taiat la ultimul strat?Merci mult !

    • Betty 01/02/2015 la 00:54 #

      Carmen, care dintre mousse-uri ti-a iesit mai moale? Daca e cel de ciocolată albă, e ok. Așa iese el, din cauza lipsei de cacao. Si ai montat tortul si acum e prea moale sau te referi la perioada in care mousse-ul trebuia sa stea in frigider pentru o ora? Pentru ca e normal initial sa nu fie foarte tare, dar apoi se mai intareste. Insa, după cum arată și imaginile mele, tot cremoase raman cumva mousse-urile, nu foarte foarte ferme.Nu stiu la ce te referi cand zici ca „gelatina s-a taiat”…ca sa stiu cum sa te ajut…Spor in continuare si tine-ma la curent cum decurg lucrurile.

  13. lili 14/02/2015 la 09:31 #

    Buna!as putea folîși mascarpone?

    • Betty 15/02/2015 la 00:38 #

      Nu, Lili…mascarpone nu se poate folosi in reteta asta.

  14. Ana-Maria 15/03/2015 la 22:59 #

    Am sa il incerc si eu sper sa iasa bine. O prietena la facut dar a redus timpul de o ora de pus in frigider cu 15 minute de pus in congelator. Si ia iesit si fara gelatina. Am sa raman abonata la site imi place. Pupici

    • Betty 15/03/2015 la 23:24 #

      Ana-Maria…da, merge si varianta mai rapida cu congelatorul. Cat despre lipsa gelatinei, nu stiu ce sa zic…mie mi se pare ca e destul de necesara. Dar daca prietena ta zice ca a incercat si i-a iesit, probabil merge. Ramane sa te decizi ce varianta vei alege. O seara buna!

  15. Miha 20/07/2015 la 13:53 #

    Când torn ciocolata în frișcă mi se brânzeturi
    ..de ce
    ???????

    • Miha 20/07/2015 la 13:54 #

      Branzeste

      • Betty 03/08/2015 la 21:20 #

        Miha, are loc aceasta branzire doar daca mixezi prea mult sau la viteza prea mare. Incearca sa torni o cantitate mai mare de ciocolata si sa amesteci la viteza mica, doar cat sa se incorporeze.

Lasă un răspuns

