Prăjitură cu iaurt şi vişine

19 Iul

O prăjitură răcoroasă într-adevăr, dar fină şi delicată. Cioco, vişine şi iaurt…un fel de tort “Pădurea Neagră”, dar sub formă de prăjitură, cu inspiraţie de aici. Doar aşa…ca să ne îndulcim şi să sărbătorim 1 an de blog! :)

Ingrediente

Pentru blat (pentru o tavă de 25x 37 cm): 5 ouă, 5 linguri de făină, 3 linguri de cacao, 1 lingură de ulei, 2 linguri de apă, 5 linguri de zahăr, 1 plic praf de copt, esenţă de vanilie

Pentru cremă: 370 g iaurt, 15 g gelatină alimentară, 300 ml frişcă lichidă, 1 borcan compot de vişine (500 g), 100 g zahăr, 100 g ciocolată de lapte

Mod de preparare

Blatul : Ouăle se separă.  Gălbenuşurile se mixează cu zahărul până îşi dublează volumul, se adaugă uleiul şi apa şi se omogenizează.

Făina se amestecă cu praful de copt şi cacaua. Amestecul se încorporează în crema de ouă.

Albuşurile se bat spumă tare cu un praf de sare. Albuşurile se încorporează în aluat şi se omogenizează cu grijă. Tava se acoperă cu hârtie de copt, se toarnă compoziţia…

…şi se coace la foc mediu, până trece testul scobitorii.

Crema: Iaurtul se mixează cu zahărul până se topeşte.

Gelatina se hidratează în ½ cană compot, apoi se dizolvă la bain marie (nu trebuie sa fiarbă). Gelatina dizolvată şi răcită se toarnă în iaurt, amestecând energic. Frişca bătută se încorporează în crema de iaurt, apoi vişinele fără sâmburi. Dacă vi se pare că e prea moale, puteţi să mai lăsaţi crema un pic la frigider până se mai întăreşte.

Asamblare: Aşezăm blatul în tava în care l-am copt, îi punem inelul/ marginea detaşabilă a tăvii, însiropăm blatul cu sucul de la compotul de vişine, apoi punem crema de iaurt cu vişine…

…iar deasupra presărăm fâşiuţe de ciocolată.

Prăjitura se ţine cel puţin 3 ore la frigider.

Abia apoi putem scoate inelul detaşabil şi putem tăia prăjitura.

Şi desigur servim cu poftă.

20 Răspunsuri to “Prăjitură cu iaurt şi vişine”

  1. Tania 14/02/2012 at 14:04 #

    Betty, la tortul acesta imi vine sa plang de bun ce e:). Astazi l-am facut, sa ne indulcim putin de Valentines Day! Multumim de reteta!

    • Betty 14/02/2012 at 15:11 #

      Ce figura esti, Tania! Lasa ca plangeti deseara impreuna cu Ionel :)) Numa pe motiv ca-i bun, nu de altceva :) Sa sarbatoriti atunci cu multa dragoste ;)

  2. Tania 14/02/2012 at 14:06 #

    PS. Eu am facut prajiturica sub forma de tort :) Oricum e delicioasa!

    • Betty 14/02/2012 at 15:13 #

      Ma bucur mult ca-ti place. Merge facut si sub forma de tort…oricum si ca prajitura e inaltuta, de o poti manca cu lingurita. Ne-am potrivit azi ca si eu am in cuptor o prajiturica tot cu visine :) Care e superrr! Donauwelle se numeste daca ai mancat vreodata..Daca nu, reteta in curand pe blog ;)

  3. Tania 14/02/2012 at 15:38 #

    Astept sa postezi reteta!

  4. Ionela 07/04/2012 at 17:10 #

    Foarte buna prajitura =p~ fica mea o iubestee :X ! Cea mai tare retetaa ! :) Te indulcestee ! Multumesc :*

    • Betty 11/04/2012 at 16:43 #

      Ionela, si dupa numarul de voturi imi dau seama ca e pe gustul multora :) Asa ca…ma bucur ca va place si voua, in special fiicei tale

  5. romina 28/06/2012 at 15:42 #

    Am facut si eu Betty anul trecut …e foarte buna…azi o fac din nou….:*

    • Betty 29/06/2012 at 09:31 #

      :) Mi se pare ca mi-ai zis anul trecut cand am fost pe la voi ca ai incercat prajiturica asta. Daca o repeti, inseamna ca v-a placut ;) Ceea ce e f bine. Felicitari pentru al doilea bebe. Am auzit ca e pe drum :)

  6. michi44 15/07/2012 at 13:29 #

    Buna, Betty:) am descoperit reteta asta si cum pare sa aiba toate ingredientele care ne plac- vreau musai sa o incerc si eu! Ajuta-ma, te rog cu niste precizari despre gelatina: nu stiu exact de care sa folosesc ….multumesc frumos si spor la scris!

    • Betty 15/07/2012 at 16:03 #

      Michi, ma bucur ca iti place reteta asta si sper sa o incerci si gustul sa fie pe placul vostru. Cat despre gelatina, e vorba de gelatina alimentara de la Dr. Oetker. E un pliculet mic albastru…pt idee cum arata o poti vedea aici
      http://bettykitchen.wordpress.com/2010/10/01/tort-babyshower/
      E gelatina care se foloseste si la aspic, deci nu e vorba despre cea pentru tarta care se pune peste fructe de obicei. Sper sa te fi lamurit, Michi si o incerci curand :) Tine-ma la curent cum ti-a iesit si/sau daca mai ai nelamuriri. O duminica frumoasa

      • michi44 18/07/2012 at 22:41 #

        Multumesc mult mult mult si pentru raspuns si pentru informatii :) am cerut detaliile astea pentru ca vreau sa fac prajitura duminica de ziua mea si nu vreau sa o ratez :) o sa povestesc efectul…desi il banuiesc de acum :) <3

  7. Ionela 25/11/2012 at 14:39 #

    Am facut si eu prajitura asta aseara,marturisesc ca sunt inceptatoare in ale bucatariei,si cand am amestecat praful de copt cu faina cacaua si galbenusurile,s-a intarit atat de tare compozitia incat m-am speriat,am crezut ca trebuie sa o arunc.Dupa care am adaugat albusurile si ca prin minune mi-a iesit o super prajitura cu un super blat!Am decorat-o cu ciocolata si bilute de ferrero rocher.O NEBUNIE.Multumesc frumos:)

    • Betty 26/11/2012 at 23:23 #

      Ionela, ce ma bucur ca ti-a placut cum a iesit si ma bucur ca nu ai renuntat la ea cand ai dat de greu :) ci ai perseverat chiar daca esti mai incepatoare, cum spui tu :) Toate lucrurile in viata se deprind usor usor…Asa ca la cat mai multe bunatati! Oricum, dupa cum ai si ornat-o, cred ca a iesit o nebunie !

  8. ramo 27/03/2014 at 22:58 #

    Buna vreau sa incerc si eu prajitura aceasta ca arata ff bine,imi spui te rog ce iaurt ai folosit?simplu sau grecesc?multumesc mult.

    • Betty 28/03/2014 at 15:21 #

      Buna Ramo! Iaurt simplu poti folosi. Iaurt natural de la Danone am pus eu. Ideea e doar sa nu fie de baut :) ca e prea lichid. Dar cel natural e ok ca se intareste de la gelatina. Spor sa ai ;)

  9. rodica 23/06/2014 at 10:10 #

    Buna draga mea ! f buna prajitura . Felicitari!!!!! as putea folosi capsune in loc de visine si sa-l fac tort cu 2 foi de blat si la mijloc crema? pupici si o zi buna.

    • Betty 24/06/2014 at 16:15 #

      Rodica, nu cred ca e nici o problema sa folosesti capsuni. Si sigur ca il poti face sub forma de tort. Daca il faci rotund, cred ca ingredientele scrise aici sunt de ajuns. Daca il faci dreptunghiular, dubleaza cantitatile ca sa iasa mai inalt. In rest..spor :)

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,408 other followers

