Prăjitură deosebită

16 Iun

Pentru voi, fetele care aţi gustat-o şi aşteptaţi reţeta. Iată că nu întârzie :)

Ingrediente

Pentru blat (pentru o tavă de 25x 37 cm): 8 albuşuri, 200 g zahăr, 125 g mac, 150 g nucă de cocos, 2 linguri de făină

Pentru cremă: 8 gălbenuşuri, 150 g zahăr tos, 2 plicuri zahăr vanilat, 1 pachet de unt

Mai avem nevoie de: 100-150 g biscuiţi populari, sirop de zahăr ars, o glazură de ciocolată Dr.Oetker, 2-3 linguri nucă de cocos

Mod de preparare

Pentru blat: Albuşurile se bat spumă. Când încep să se întărescă se adaugă pe rând zahărul, apoi macul şi nuca de cocos.

Se mixează bine. La final se adaugă 2 linguri de făină şi se amestecă uşor, cu o spatulă.

Trebuie să rezulte o spumă tare, băţoasă.

Acoperim tava cu hârtie de copt, nivelăm compoziţia pentru blat şi dăm la copt, până trece testul scobitorii.Cuptorul trebuie să fie bine încins înainte. Blatul se va coace la foc mic sau la 170 grade dacă folosiți cuptor electric.

Dar aveţi grijă, pentru că se face destul de repede.

Pentru cremă: Se pun într-o cratiţă, pe aburi, gălbenuşurile, zahărul tos şi zahărul vanilat şi se amestecă cu mixerul până devine o cremă de consistenţa unei smântâni mai groase. Se lasă la răcit.

Untul la temperatura camerei se mixează, apoi se adaugă tot câte o lingură de cremă RECE şi se amestecă într-o singură direcţie, pentru a nu se tăia.

Asamblare: Jumătate din cremă se aşează peste blatul copt şi răcit, apoi se aşează un rând de biscuiţi înmuiaţi în siropul de zahăr ars. Peste biscuiţi se pune cealaltă jumătate de cremă. Deasupra facem fâşiuţe de glazură de ciocolată, apoi presărăm nucă de cocos.

Dacă vreţi să aveţi glazură peste toată prăjitura, aveţi nevoie de 2 plicuri.

Poftă bună să aveţi!

23 Răspunsuri to “Prăjitură deosebită”

  1. Tania 16/06/2011 at 15:28 #

    mmmmm….delicioaaaaaasaaaaaaaa!!!!

    • Betty 17/06/2011 at 21:28 #

      Sigur sigur :))

    • mircea 19/03/2014 at 08:30 #

      Mda. Daca erau doua prajituri era si mai bine. Delicioasa ce mai.

      • Betty 20/03/2014 at 00:00 #

        Mircea, multumesc pentru aprecieri. Ma bucur! Data viitoare dublezi cantitatile ca sa nu iti mai para rau dupa ce s-a terminat :)

  2. Lois 16/06/2011 at 16:44 #

    E super buna prajitura asta!!! am facut-o si noi de Pasti!! Acum mi-ai facut pofta iara…cred ca o sa o fac iara cat de curand :)

    • Betty 17/06/2011 at 21:32 #

      Lois, e bine daca ti-am facut pofta. Si cum esti tu harnicuta de fel…sigur o faci iar. Si apropo…imi place tortul pe care i l-ai facut lui Patrick de ziua lui ;)

  3. maria 30/12/2011 at 22:19 #

    Buna cu ce se poate inlocui macul ,aici in spanie eu nu am vazut.sarbatori fericite:)

    • Betty 30/12/2011 at 23:57 #

      Buna Maria, ceva care sa inlocuiasca macul ca si gust nu exista, dar ar fi 2 variante:
      – blat simplu, fara mac (posibil sa mai fie nevoie de o lingura de faina)
      – daca iti place gustul de nuca de cocos, poti sa pui mai mult nuca de cocos.

      Ai mai putea inlocui cu aprox 100 g nuca macinata, dar nu stiu cum o sa iasa. Asta doar daca vrei sa faci un experiment.

      Anunta-ma cum te-ai descurcat .

  4. emilia 16/02/2012 at 12:20 #

    e super buna prajitura asta,eu o stiu sub numele de Mircea Radu,e prajitura preferata a iuliei chiar trebuie sa o fac zilele astea

    • Betty 17/02/2012 at 14:48 #

      Emilia, eu nu am stiut cum sa o numesc cand am facut-o…de-asta i-am spus “deosebita”. Dupa aceea am mai gasit-o pe alte bloguri si am descoperit ca se numeste cel mai des “Prajitura Tosca” :) Dar cum zici si tu, oricum s-ar numi tot buna ramane.

  5. Anna 25/10/2012 at 12:14 #

    Buna. Acum am gasit si eu aceasta prajitura. Am o nedumerire: “un pachet de unt”– adica in grame?? 500, 250 sau ??

    Multumesc anticipat. :-)

    • Betty 26/10/2012 at 21:19 #

      Anna, un pachet de unt in grame in Romania inseamna 200 grame. Sper sa incerci reteta si sa iasa f buna ;)

  6. ana 30/11/2013 at 23:05 #

    e foarte buna

  7. Miri 05/12/2013 at 05:09 #

    Dar un ai specificat la date grade se coace blatul?? Prajitura arata fff bn

    • Betty 06/12/2013 at 10:29 #

      Asa e, Miri. Nu era scris la ce temperatura se coace blatul, dar acum am modificat. E vorba de 170 grade daca e cuptor electric sau la foc mic, in cazul unui cuptor normal. Si daca tot iti place cum arata, sper sa se regaseasca printre bunatatile de pe masa de Craciun sau Revelion. O zi buna sa ai

      • adina lazarciuc 19/12/2013 at 18:40 #

        buna am sa incerc si eu sambata aceasta prajitura sper sa imi iasa asa cum arata si delicioasa multumim de retete

      • Betty 19/12/2013 at 21:48 #

        Adina, si eu sper sa iti iasa la fel de bine si de buna cum arata :) Spor la prajiturit si sarbatori fericite!

  8. adina lazarciuc 20/12/2013 at 19:34 #

    buna seara acum am terminat blatul,crema am sa o fac maine m-ia iesit foarte bine asa cum arata si in poza multumesc ptr retete Sarbatori fericite

    • Betty 20/12/2013 at 22:02 #

      Adina, ma bucur ca a fost o reusita blatul. Spor maine si la crema ;) Important este sa lasi crema sa se raceasca la temperatura camerei sau sa pui cratita in apa rece, dar sa nu o racesti pe balcon pentru ca apoi s-ar putea sa devina prea rece si sa aiba niste reactii ciudate la intalnirea cu untul de la temperatura camerei :) Sper sa fie si crema maine o reusita ;) O seara buna sa ai!

      • ana 27/02/2014 at 17:56 #

        am facuto si eu dar cu nuca macinata a iesit foarte buna cred ca mai bine ar iesi cu nuca decit cu mac

  9. ana 27/02/2014 at 17:58 #

    cred ca mai buna ar iesi cu nuca macinata decit cu mac

    • Betty 28/02/2014 at 16:17 #

      Ana, acuma fiecare cu preferintele lui :) Din punctul meu de vedere, daca deja are nuca de cocos in blat mi s-ar parea putin ciudat sa pun nuca normala in loc de mac. Dar asta e parerea mea si o zic fara sa fi incercat varianta asta. Insa daca tu ai probat-o asa si ti-a placut, ma bucur :) Multumesc de vizita si de comentariu.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,425 other followers

