Chec rotund

17 Feb

Un dulce rapid, pufos şi gustos.

Ingrediente: un borcan de 400 ml plin cu albuşuri, adică vreo 8 albuşuri şi 2 gălbenuşuri, 250 g zahăr, 4 linguri ulei, 8 linguri apă, 1 plic praf de copt, 200 g făină, 2 plicuri zahăr vanilat, coajă de lămâie, 1/2 sticluţă esenţă butter-vanille

Pentru compoziţia maro: 2 linguri de cacao, 2 linguri de apă, stafide, zahăr pudră

Mod de preparare: Se separă ouăle. Gălbenuşurile se freacă cu zahărul (cu mixerul). Se adaugă uleiul şi apa şi se mixează. Apoi adăugăm praful de copt stins cu oţet, esenţa de vanilie şi zahărul vanilat, coaja de lămâie. La final adăugăm făina, continuând să amestecăm tot cu mixerul.

Separat se bat albuşurile spumă.

Se toarnă spuma de albuşuri peste compoziţia cu făină şi se amestecă uşor, de sus în jos.

Se încălzeşte cuptorul. Se tapetează cu hârtie de copt o formă de tort rotundă, cu gaură în mijloc, cu diametrul de 28 cm. Se păstrează 1/4 din compoziţie, iar restul se toarnă în forma de copt.

În compoziţia rămasă, adăugăm 2 linguri de apă şi 2 linguri de cacao şi amestecăm uşor. Apoi o turnăm peste compoziţia galbenă din formă. Cu o furculiţă, facem cercuri în compoziţie.

Adăugăm şi stafidele  trecute prin puţină făină.

Se dă la cuptor, la foc mic, până se rumeneşte frumos. Îl probăm cu o scobitoare dacă e copt. Îl lăsăm să se răcească în forma de copt, apoi îl scoatem, îl pudrăm cu zahăr şi îl tăiem felii.

Şi secţiune pufoasă şi aromată…de aţi putea-o mirosi :))

6 Răspunsuri to “Chec rotund”

  1. hapleablog 20/02/2011 at 19:25 #

    Dulcele tau mi-a atras atentia.Noi savuram checul sub orice forma.

  2. Betty 21/02/2011 at 09:21 #

    Chec de obicei stie sa faca toata lumea, insa aceasta reteta e varianta accesibila atunci cand oricum nu ai ce sa faci cu albusurile ramase. Si ma bucur Victor ca si voua va place checul in orice varianta.

  3. Alexa Ivan 23/08/2011 at 10:57 #

    Un dulce de 10
    arata apetisant si delicios …..o sa incerc sa fac si eu ,am vazut si eu retetele tale pe net cautand niste retete de prajituri usoare si cand ti-am vazut blogul nu mai vroiam sa dau in alta parte ,si ma bucur tare mult ca am cautat si am dat peste ele .Succes BETTY si la alte retete delicioase!!!

    • Betty 29/08/2011 at 19:43 #

      Alexa, multumesc tare mult pentru aprecieri. Esti draguta. Ma bucur ca m-ai descoperit si mai ales ca ti-a si placut ce ai gasit. Asta-i tare bine pentru ca inseamna ca o sa ma vizitezi din nou. Eu fac des reteta asta pentru ca asa pot folosi albusurile care imi raman de la maioneze, dresaturi si alte cele :) Poti sa il incerci cu incredere. Si daca cumva ai oroare de checurile care se sfarama, poti sta linistita pentru ca acesta nu face parte din categorie ;)

  4. RODICA-STEFANIA 12/01/2014 at 14:40 #

    FF ASPECTOS ACEST CHEC
    MAMA MEA ,+ELENA+, APOI SHI EU , FACEAM ASTFEL DE CHEK-URI , CAND AVEAM ALBUSHURI FF MULTE , CAND FACEAM COZONACUL DE PASHTE

    • Betty 13/01/2014 at 19:04 #

      Rodica, multumesc pentru aprecieri! Si eu pregatesc astfel de checuri tot din albusuri cand imi raman multe. O seara buna sa ai!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,414 other followers

